Bitişik eğik yazı ve dik temel harflerle düz yazı uygulamalarının ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçinde bulunduğumuz toplumda bireylerin yaşadığı topluma uyum sağlayabilmeleri ve kendilerini geliştirebilmeleri için eğitim sürecine girmeleri gerekmektedir. Eğitim elbette ki yaşam boyu devam etmektedir. Ancak yaşantımız boyunca aldığımız eğitimin önemli bir kısmı okullarda geçmektedir. Bu sebeple bilgiyi edinme yolları, okuduğunu anlama ve yorumlama oldukça önemlidir. Araştırmanın çalışma grubunu Manisa' nın Soma ilçesindeki Nakliyeciler Kooperatifi İlkokulu 3. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılı mart ve nisan aylarını kapsamaktadır. Bu araştırmada nedensel karşılaştırma ve nedensel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Bitişik eğik yazı ve düz yazı ile yazılan metinlerin öğrencilerin metni anlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için non parametrik tekniklerden Mann Whitney U testi, öğrencilerin bitişik eğik yazı ve düz yazı okuma hızları ve kelime hatalarının tespitine ilişkin ise Wilcoxon İşaretli Sıralar testi uygulanmıştır. Böylece iki farklı yazı biçiminin öğrencilerin metni anlama, okuma hızı ve doğru okuma düzeylerinde anlamlı farklılıklar oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre bitişik eğik yazı ile okuyan öğrencilerde dik temel harflerden oluşan düz yazıyla okuyan öğrencilere göre metni anlama düzeylerinde, okuma hızlarında ve doğru okuma oranlarında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Bitişik eğik yazı, dik temel yazı, okuma, okuduğunu anlama, In the society we live in, individuals need to enter the education process in order to adapt to the society they live in and to improve themselves. Education is of course continuing throughout life. However, a significant portion of the education we have received during our lives takes place in schools. For this reason, the ways of acquiring information, reading comprehension and interpretation are very important. The study group of the research consisted of the 3rd grade students of the primary school in the Soma district of Manisa. The research covers the March and April 2013-2014 academic year. In this study causal comparison and casual research patterns were used. In order to determine whether there is a significant difference between the texts written with contiguous oblique letters and vertical basic letters, the Mann Whitney U test was used for non-parametric techniques, the reading speed of the students and the Wilcoxon Signed Ranks test were used for the determination of word errors. Thus, it was examined whether two different writing styles had significant differences in understanding ,reading speed and correct reading levels of students. According to the results of the study, it was found that there were significant differences in reading comprehension levels, reading speed and correct reading rates of the students reading with the oblique letters.Keywords: oblique letters, vertical basic letters, reading, reading comprehension
Collections