Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman kullanımına yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman hazırlamaya ve kullanmaya yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 56 dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır.Örneklem grubu ile çizgi roman hazırlama uygulaması altı hafta süresince gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu anket formları ile öğretmen adaylarının ürünü olan çizgi roman panelleri kullanılmıştır. Toplanan verilerin tamamı içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler ışığında; dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman hazırlamaya ve kullanmaya yönelik görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca hazırladıkları çizgi roman panellerinde her ne kadar anakronik ifadelere rastlanmışsa da anlaşılır diyaloglar yazdıkları, kronolojiyi nispeten doğru kullandıkları, seçilen karakter ile mekânları konuya uygun kullandıkları belirlenmiştir. Bu bulgular ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: Sosyal bilgiler öğretimi, çizgi roman, öğretmen adayı, görüş In this study, the opinions of fourth grade social studies teacher candidates about preparing and using comics in social studies teaching were examined. The research is a descriptive study. The sample of the study consisted of 56 fourth grade social studies teacher candidates who are studying in Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Education in 2018-2019 academic year.The process of comic book preparation with the sample group was lasted six weeks. In this study, open-ended questionnaire forms prepared by the researcher and comic strip panels produced by the teacher canddates were used as data collection tools. All collected data were subjected to content analysis.In the light of the data obtained; It is concluded that fourth year social studies teacher candidates' opinions about preparing and using comics in social studies teaching are positive. In addition, in the comics panels they prepared, although anachronistic expressions were found, they created meaningful dialogues, used chronology relatively correctly, and used selected characters and spaces in accordance with the subject. In the light of these findings, various suggestions are presented.Keywords: Teaching social studies, comics, teacher candidate, opinion
Collections