Ortaokul 3. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının, fene yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Muğla ili Menteşe ilçesine bağlı bir özel ortaokulda öğrenim gören 3. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının fene yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışma da nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı ikinci döneminde seçkisiz yöntemle belirlenen Muğla ili Menteşe ilçesine bağlı özel bir ortaokulun 3. sınıfında öğrenim gören ve 18'i deney ve 19'u kontrol grubu olmak üzere toplam 37 öğrenci ile fen bilimleri dersinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği`, `Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği` ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Akademik Başarı Testi` kullanılmıştır. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeğinin geneli için Cronbach alpha güvenirlik katsayısı .90, Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı .88 ve Akademik Başarı Testi KR-20 güvenirlik katsayısı ise 0.84 olarak bulunmuştur.Araştırmada ön test ve son test olarak uygulanan testlerden elde edilen verilerin analiz safhasında SPSS 21 paket programından faydalanılmıştır. Verilerin normal dağıldığı durumda; gruplar arası karşılaştırmalarda bağımsız gruplar t–testi, grupların kendi içindeki karşılaştırmalarda ise bağımlı gruplar t testi kullanılırken, normal dağılım göstermeyen deney grubunun Fene Yönelik Tutum Ölçeği son test verilerinin analizinde Mann Whitney U testi ve Artırılmış Gerçeklik Tutum Ölçeği'ne ilişkin verilerin analizinde Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Deney grubunun akademik başarı ön test-son test puanları ile kontrol grubunun akademik başarı ön test-son test puanları arasında farklılık bulunmamıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test-son test puanları arasında farklılık tespit edilmiş, bu farklılık son testler lehinedir. Grupların tutum ön test puanları ile son test puanlarının karşılaştırılmasında kontrol grubu lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrı ayrı grupların ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sadece deney grubuna uygulanan artırılmış gerçeklik tutum ölçeği ön test-son test puanları arasında istatistiksel olarak farklılık görülmemesine karşın deney grubunun son test puan ortalamasında artış görülmüştür.Anahtar kelimeler: Akademik Başarı, Artırılmış Gerçeklik, Eğitimde Mobil Cihaz Kullanımı, Fen Bilimleri, Tutum Ölçeği In the current study, it was aimed to determine the effect of the use of mobile augmented reality applications in teaching the unit `Structure and Properties of the Matter` to 3rd grade middle school students on their academic achievement and attitudes towards science. The current study employed the quasi-experimental pretest-posttest control group design, one of the qualitative research methods. The current study was carried out with the participation of 37 third grade middle school students (18 in the experimental group and 19 in the control group) attending a private middle school located in the Menteşe province of the city of Muğla in the spring term of 2017-2018 school year within the context of the science course. In the current study, as the data collection tools, `The Scale of Attitudes towards Augmented Reality Applications`, `The Science and Technology Attitude Scale` and `The Academic Achievement Test` developed by the researcher were used. For the whole of the Scale of Attitudes towards Augmented Reality Applications, the Cronbach Alpha reliability coefficient was calculated to be .90, the Cronbach Alpha reliability coefficient of the Science and Technology Attitude Scale was calculated to be .88 and KR-20 reliability coefficient of the Academic Achievement Test was calculated to be .84.In the analysis of the data collected from the administration of the tests as pretest and posttest, SPSS 21 program package was used. When the data were found to be normally distributing, the independent samples t-test was used for between-groups comparisons and the dependent samples t-test was used for within-groups comparisons while when the data were found to be not normally distributing as in the posttest data of the Science and Technology Attitude Scale, Mann Whitney U test was used in the analysis of the data and in the analysis of the data from the Scale of Attitudes towards Augmented Reality Applications`, the Wilcoxon signed ranks test was used. No statistically significant difference was found between the academic achievement pretest and posttest scores of the experimental and control groups. A significant difference was found between the pretest-posttest mean scores of the experimental and control groups and this difference is in favor of the posttests. When the groups' pretest and posttest attitude scores were examined, a significant difference was found in favor of the control group students. When the pretest and posttest scores of the groups were examined separately, no significant difference was found. Though no statistically significant difference was found between the pretest and posttest mean scores of the augmented reality attitude scale only administered to the experimental groups, the posttest mean score of the experimental group was found to have increased. Key Words: Academic Achievement, Augmented Reality, The Use of Mobile Devices in Education, Science, Attitude Scale
Collections