Üniversite öğrencilerinde sosyal ve duygusal yalnızlığın yordayıcıları olarak otomatik düşünceler ve duyguları yönetme becerilerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde otomatik düşünceler ile duygularıyönetme becerilerinin sosyal ve duygusal yalnızlığı ne düzeyde yordadığınıbelirlemektir. Araştırma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne devameden ve 144 erkek (%32.8), 295 kız (%67.2) toplam 439 üniversite öğrencisi ilegerçekleştirilmiştir.Çalışmada katılımcıların duyguları yönetme beceri düzeylerinin belirlenebilmesi içinDuyguları Yönetme Becerileri Ölçeği (Çeçen, 2006), sosyal ve duygusal yalnızlıklarınıbelirleyrbilmrk için Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği (DiTommaso ve Spinner,1997) ve bireylerdeki olumsuz otomatik düşüncelerin oluşum sıklığını ölçmek amacıylaOtomatik Düşünceler Ölçeği (Hollon ve Kendal, 1980) kullanılmıştır.Değişkenler arasındaki ilişkileri belirleyebilmek için Pearson Momentler Çarpımına,otomatik düşünceler ve duyguları yönetme becerilerinin sosyal ve duygusal yalnızlığıyordayıp yordamadığını belirleyebilmek için çok değişkenli regresyon analizine ve yerverilmiştir.Araştırmada sonucunda, üniversite öğrencilerin otomatik düşüncelerinin, sosyalyalnızlığı ve duygusal yalnızlığı yordadığı, duyguları yönetme becerilerinin iseyordamadığı görülmektedir. Araştırmanın diğer bulgusu olarak kadın üniversiteöğrencilerinin otomatik düşüncelerinin sosyal yalnızlığı ve duygusal yalnızğınıyordadığı ancak duyguları yönetme becerilerinin yordamadığı sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmanın bir diğer bulgusu olarak erkek üniversite öğrencilerinin sosyal yalnızlığınıve duygusal yalnızığını, otomatik düşüncelerinin ve duyguları yönetme becerilerininyordadığı görülmektedir.Anahtar kelimeler: Sosyal yalnızlık, duygusal yalnızlık, otomatik düşünceler, duygularıyönetme becerileri. The purpose of this study is to determine how the ability of emotions management skillswith automatic thoughts in university students predict social and emotional loneliness.The research was carried out in Education Faculty of Muğla Sıtkı Koçman Universitywith a total of 439 university students (144 male (%32.8) and 295 female (%67.2)).In the study, Emotion Management Skills Scale (Chechen, 2006) was used to determinethe opinions of participants about emotion management skill levels and Social andEmotional Loneliness Scale (DiTommaso and Spinner, 1997) was used to determinesocial and emotional loneliness levels. Automatic Thought Scale (Hollon and Kendal,1980) was used to measure the frequency of occurrence of negative automatic thoughtsin individuals.In the study, multivariate regression analysis and Pearson Moments Multiplication wereused to determine the role of social thoughts and emotion management skills which arethe predictions of social and emotional loneliness.As a result of the study, it is seen that the automatic thoughts of university studentspredict social loneliness and emotional loneliness, and the skills of managing emotionsdo not predict social loneliness and emotional loneliness. As another result of the study,it was concluded that automatic thoughts of female university students predicted socialloneliness and emotional loneliness but did not predict emotion management skills. Inaddition, it was seen that male students ability to manage automatic thoughts andemotions predicted social loneliness and emotional loneliness.Keywords: Social loneliness, emotional loneliness, automated thoughts, emotionmanagement skills.
Collections