Okullardaki bilişim teknolojileri sınıfının etkili kullanımına yönelik öğrenci ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişen dünyamızın teknolojik hızını yakından takip edebilmek ve bu bilgi teknolojilerinin okullara entegre edilmesi ve etkin kullanılabilmesi için her toplumun bilgisayar okur yazarlığı, hem de yetişmekte olan öğrencilerin bilgisayar donanımlarının arttırılması amacıyla Bilişim Teknolojileri Sınıfları, (BTS) kurulmuştur. Bilişim teknoloji araçlarıyla donatılan, bilgisayar derslerinin uygulaması yanında diğer derslerde de faydalanmak amacıyla birden fazla araç ve gerecin ve donanım malzemesinin bulunduğu sınıfa BTS denir. Bu araştırmanın amacı Bilişim Teknolojileri Sınıflarının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda tarama modelinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Muğla ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı orta okullardaki öğretmen ve öğrenciler oluştururken örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında tespit edilen ve seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 278 öğrenci ve 87 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen ve öğrencilere yönelik ayrı ayrı oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistik programlarından yararlanılarak yüzde, frekans ve karşılaştırma analizlerinden t testi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen ve öğrencilerin BTS'lere yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları, öğrencilerin ise öğretmenlere göre görüşlerinin daha olumlu olduğu tespit edilmiştir.Öğrencilerin öğretmenlere göre BTS'lere karşı daha olumlu görüş bildirmeleri günümüz öğrencilerinin dijital çağa ayak uydurmada BTS'leri daha önemli gördüğünü göstermektedir. Ayrıca BTS'lerin kurulma amacına uygun olarak öğretmenlerin de BTS'lere yönelik olumlu görüş bildirmeleri BTS'lerin etkin olarak kullanıldığını göstermektedir. Information and Technology Classes (ITC) were established in order to follow the technological developments of the changing world, integrating information technologies into schools, and improve each citizen's computer literatcy skills and contribute to the development of information technologies. ITCs are classrooms which are wired with computer and information technologies. They are used not only in computer lessons but also other lessons. This study aims to evaluate the Information and Technology Classes in terms of the students' and teachers' opinions. To this end, a descriptive study in the survey model was implemented. The universe of the study comprised of secondary school students and teachers in Muğla city center in the 2012-2013 academic year. The research group was consisted of randomly chosen 278 student and 87 teachers. In order to collect data, two questionnaires were designed by the researcher for the students and the teachers. The data were analyzed by using statistical package programs and frequency, percentage, and t test analyses were carried out. According to the results, bothe the teachers and the students were found to have positive views regarding the ICTs. The finding that students' views of the ITCs were significantly more positive that that of the teachers shows that the students see ITCs as more important for catching the digital age. In addition, the finding that teachers' views were also tend to be positive can be interpreted as an evidence that ITCs are used effectively and efficiently in the secondary schools.
Collections