Dijital öykü kullanımının sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital öykülemenin, öğrencilerin akademik başarısına ve derse olan tutumuna etkisinin incelendiği araştırmada, sosyal bilgiler dersi, 7. sınıf programından Üretim, Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanındaki Ekonomi ve Sosyal Hayat ünitesinden, `Toprağın Gücü`, `Devletler Gelişiyor` ve `İnsan Gücünden Makineye` isimli konularına yönelik dijital öyküler oluşturulmuştur. 2017/2018 eğitim-öğretim yılında, Akdeniz Bölgesi'nde bulunan bir ilçede yer alan, rastgele seçilen bir ortaokulun 7. sınıf öğrencilerinin yer aldığı iki farklı şubede toplam dört hafta uygulama yapılmıştır. Araştırmada gerçek deneysel desenlerden, öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Deney grubunu 31 öğrenci oluştururken, kontrol grubunu 30 kişi oluşturmuştur. Deney grubunda, araştırmacı tarafından oluşturulan dijital öykülerle ders işlenmiştir. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntemlerle ders işlenmiştir.Araştırmanın veri toplama araçlarını akademik başarı testi ve sosyal bilgiler dersi tutum ölçeği oluşturmuştur. Sosyal bilgiler dersi akademik başarı testi, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Tutum ölçeği olarak Gömleksiz ve Kan (2013) tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi ise SPSS 20 paket programı ile yapılmıştır. Veri dağılımlarının normalliği için Kolmogorov-Smirnov testi, verilerin homojenliği için Levene testi ve anlamlı farklılık olup olmadığına bakmak için ise Bağımlı Örneklemler t-testi ve İlişkili Örneklemler t-testi kullanılmıştır. Testler sonucunda elde edilen verilere göre bulgular yorumlanmıştır.Araştırmanın bulgularına göre, deney grubunun akademik başarısının, kontrol grubunun akademik başarısına oranla daha fazla arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum testi sonucuna göre, deney grubunun, tutum ölçeğinden aldığı puan olumlu yönde değişirken, kontrol grubunun tutum ölçeğinden aldığı puanda anlamlı değişiklik oluşmamıştır. Sonuç olarak, dijital öyküleme yönteminin sosyal bilgiler dersinde kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarılarını ve tutumlarını artırdığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Dijital öyküleme yöntemi, öyküleme yöntemi, sosyal bilgiler, tutum In the study which examines the effect of digital storytelling on students' academic achievements and attitudes towards the course, digital stories about the subjects called in the field of social studies, Land Power, Developing States and Labor and Machine Life, and in the field of program, production, distribution and consumption in 7th grade were formed. In the 2017/2018 academic year, a total of four weeks were conducted in two different branches of 7th grade students in a randomly selected secondary school in The Mediterranean Region. In the research, randomized design with pretest-posttest control group was used. The study group consisted of 31 students, while the control group consisted of 30 student. In the experimental group, the lesson was studied with digital stories created by the researcher. In the control group, traditional methods were taught.The data collection tools of the study were composed of the academic achievement test and social studies course attitude scale. The academic achievement test was developed by the researcher. The Attitude Scale of Social Studies Course developed by Gömleksiz ve Kan (2013) was used. The data were analyzed by SPSS 20 package program. Kolmogorov-Smirnov test for the normality of data distribution, Levene test for homogeneity of the data and Dependent Samples t-test and Related Samples t-test were used to determine whether there is a significant difference. According to the results of the tests, the findings were interpreted. According to the findings of the study, it was concluded that the academic success of the experimental group increased more than the academic achievement of the control group. According to the results of the attitude test, the attitudes of the experimental group to the social studies course varied positively, while there was no significant change in the attitudes of the control group to the social studies course. As a result, it has been determined that the use of digital storytelling method in social studies course increases students' academic achievement and attitudes.Key words: Digital storytelling, storytelling, social studies, attitude
Collections