İlkokulda STEM: Öğrencilerin kariyer ilgileri ve tutumları ile öğretmenlerin yönelimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin STEM kariyer ilgilerinin, STEM'e yönelik tutumlarının ve sınıf öğretmenlerinin STEM öğretimine yönelimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni ile tasarlanmıştır. Örneklemi, Muğla ilinde öğrenim gören 758 öğrenci ve görev yapmakta olan 68 gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmuştur. İlkokul öğrencilerinin STEM kariyer ilgilerini belirlemek amacıyla STEM Kariyer İlgi Ölçeği, STEM'e yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ise Öğrenci Tutumlarına Yönelik STEM Ölçeği kullanılmıştır. Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin STEM öğretimine yönelimlerinin belirlenmesi amacıyla Öğretmen Adaylarının Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler bağımsız t-testleri ve tek yönlü varyans analizi (one way ANOVA) testleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda öğrencilerin cinsiyetleri ile STEM kariyer ilgileri arasında erkek öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Benzer sonuç öğrencilerin cinsiyetleri ile STEM'e yönelik tutumları arasında da saptanmış, erkek öğrencilerin lehine anlamlı düzeyde farklılık görülmüştür. Öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumu ve ailelerinin aylık gelir düzeyi ile STEM'e yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Öğrencilerin evlerinde internet bağlantısı bulundurma durumları ile STEM kariyer ilgileri ve STEM'e yönelik tutumları arasında evlerinde internet bağlantısı bulunduran öğrencilerin lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Çalışmanın sınıf öğretmenleri boyutunda, sınıf öğretmenlerinin sınıf mevcutlarına göre entegre STEM öğretimine yönelimlerine bakıldığında, sınıfında 20-30 öğrenci bulunan sınıf öğretmenleri ile sınıf mevcudu 30 öğrenciyi geçen sınıf öğretmenleri arasında anlamlı düzeyde farklılaşma bulunmuştur. Bu farklılık sınıfında 20-30 öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerin lehinedir. The aim of this study is to investigate the 3rd and 4th grade students' STEM career interests, attitudes towards STEM and primary school teachers' orientation towards STEM teaching in terms of some variables. The study was designed as survey model of quantitative research methods. The sample consisted of 758 students and 68 volunteer primary school teachers in Muğla. In order to determine STEM career interests and attitudes towards STEM of primary school students, STEM Career Interest Scale and STEM Scale for Student Attitudes were used. In addition, in order to determine the orientation towards STEM teaching of primary school teachers the Pre-service Teachers' Integrated STEM Teaching Scale was utilized. The data were analyzed by independent t-tests and one-way ANOVA. As a result of these analyzes, a significant difference was found between genders with respect to STEM career interests and attitudes towards STEM in favor of male students. A significant difference was observed between the students with different socioeconomic status and their parents' education level regarding attitudes towards STEM. Additionally, students who had internet connection at their houses differ significantly from those who had not internet connection. In the dimension of the classroom teachers of the study, it was found that there was a significant difference between primary school teachers who had 20-30 students in their class and those who had over 30 students in their class. This difference is in favor of the teachers with 20-30 students in the class.
Collections