Avrupa ülkelerinde ve Türkiye`de ilkokullarda uygulanan yabancı dil öğretim programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı bazı Avrupa ülkelerinde (Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda, Polonya) ve Türkiye'de ilkokullarda uygulanan yabancı dil eğitim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu amaçla 2018 yılında Education First tarafından yapılan dünya kapsamında İngilizce yeterlilik verileri temel alınmış, verilere göre üst sırada yer alan 15 ülke arasından AB üyesi olan Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda ve Polonya ile sıralamada ''çok düşük'' seviyesinde yer alan Türkiye'nin yabancı dil öğretim programları karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Araştırmada, ülkelerin yabancı dil öğretim programlarını karşılaştırmak amacıyla betimsel model kullanılmıştır. Araştırmada, Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda, Polonya ve Türkiye'de ilkokullarda uygulanan yabancı dil öğretim programlarının genel özellikleri, yapısı ve işleyiş, hedef ve davranışlar, içerik, eğitim durumları, sınama durumları açısından benzerlikler ve farklılıklar belirlenmiştir. Veri kaynağı oluşturulurken amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda İngilizce yeterlilik verilerine göre üst sıralarda yer alan ülkeler çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmış, verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılarak veriler karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda yabancı dil öğretim programları incelendiğinde Türkiye'de merkezi bir program hazırlandığı ve programın ülke genelinde uygulandığı belirlenmiştir. İncelenen AB ülkelerinde (Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda, Polonya) ise çerçeve programların hazırlandığı ve okulların kendi programlarını düzenleyebildiği belirlenmiştir. Ülkelerin yabancı dil (İngilizce) öğretim programlarındaki hedeflerin Avrupa Ortak Başvuru Metni'ne göre hazırlandığı için genellikle benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Almanya, Avusturya, Finlandiya ve Polonya yabancı dil öğretim programlarında içerik genel çerçevede sunulurken, Hollanda programında içeriğe dair çok az bilgi bulunmuştur. Türkiye programında ise içerik daha kapsamlı olduğu için programlarda içerik açısından farklılıklar tespit edilmiştir. Yabancı dil öğretim programlarında eğitim durumları açısından Finlandiya ve Hollanda programlarında eğitim durumlarına ait açıklamaların yer almadığı, Almanya, Avusturya, Polonya yabancı dil öğretim programlarında yalnızca etkinlik isimleri ve öğretim materyallerin listesine yer verildiği, Türkiye programında ise daha kapsamlı açıklamaların yer aldığı tespit edilmiştir. Finlandiya, Hollanda ve Polonya'da uygulanan yabancı dil öğretim programlarında sınama durumları açısından ayrıntılı ve net bilgi yer almadığı, Almanya, Avusturya ve Türkiye'de ise yabancı dil derslerinde kullanılan değerlendirme yöntemlerinin benzerlik gösterdiği görülmüştür. Anahtar kelimeler: İngilizce öğretim programı, yabancı dil eğitimi, karşılaştırmalı eğitim. The purpose of this study is to compare and examine the primary school level foreign language education programs of selected European countries (Germany, Austria, Finland, Holland, and Poland) with those in Turkey. To this end, international data from the 2018 Education First English Proficiency Index was used as a basis to compare European Union member states Germany, Austria, Finland, Holland and Poland, each of which rank in the top 15, with Turkey, which falls into the `very low` global ranking category. To compare each country's foreign language program, a descriptive model was used. The main features, structure and mechanisms, goals and conduct, content, educational design, and evaluation procedures of the foreign language programs used in each nation's elementary schools were compared and contrasted. Criterion sampling, a purposeful sampling technique was used to define the study group. Included were the countries that ranked at the top of the list on the English proficiency index. A qualitative data collection approach called document analysis was used to obtain research data for the study and the data were compared using descriptive analysis method. When the foreign language programs were analysed, Turkey was found to have a centralized language education program being administered across the country. The EU programs used in this study were found to have specialized, decentralized programs designed by the schools themselves. As all programs are designed under the European Framework (CEFR), they all have similar curriculum objectives. While the course contents for the other four European nations are presented as a general framework, there is little information on the contents of the Dutch program. As the program content in Turkey is more comprehensive, there was a noted difference in terms of program make-up. Looking at the educational backgrounds of the foreign language teaching programs, the Finnish and Dutch education programs do not include descriptions of their educational design; the German, Polish and Austrian systems only include mentions of project names and teaching material lists, while Turkey include a more comprehensive description. Additionally, the programs implemented in Finland, Holland and Poland do not include detailed and clear descriptions of their assessment mechanisms; whereas Germany, Austria and Turkey provide information on evaluation methods and other assessment tools used in the classroom.Keywords: English teaching program, foreign language education, comparative education.
Collections