EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 241-260 of 341
-
Okulların liderlik kapasitesi ve öğretmenlerin örgütsel sapma davranışları arasındaki ilişki(Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin görüşlerine göre örgütsel sapma ile okulların liderlik kapasitesi arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Muğla il merkezi ve ... -
Fen metinleri destekli dijital oyun ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutumuna etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmanın amacı; ortaokul 3. sınıf Fen Bilimleri dersi `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesinin fen metinleri destekli dijital oyun ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutumuna ... -
Zihinsel imaj oluşturma öğretiminin 3. sınıf öğrencilerinin zihinsel imaj netliği üzerindeki etkisi ve sınıf öğretmenlerinin öğrenen özerkliğinin desteklenmesinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı, zihinsel imaj oluşturma öğretiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin zihinsel imaj netlikleri üzerine etkilerini incelemek ve sınıf öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışlarını gerekli ... -
Orta okul öğrencilerinin eğitim almak istedikleri bilim ortamına ilişkin düşünceleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-13)Bilginin edinimi süreci ile birlikte öğrenme, insanların birbirlerine yöntem, teknik ve kültürü sonraki kuşaklara aktarmalarının bir yolu olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanlar geçmişten günümüze öğretim faaliyetlerini ... -
Öğrenci koçluğunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarılarına ve duyuşsal alan tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmada, İlköğretim 4.sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan `Have Got ve Has Got` konularının öğretiminde öğrenci koçluğunun öğrencilerin akademik başarı toplam puanları ve İngilizce dersine yönelik ... -
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın `Huzur`, `Saatler Ayarlama Enstitüsü` ve `Beş Şehir` adlı kitaplarında kavramlaştırma
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın `Huzur` `Saatleri Ayarlama Enstitüsü` ve `Beş Şehir` adlı kitaplarını kavramlaştırılmış yapılar açısından incelemektir. Kavramlaştırma, kavram durumuna getirmek olarak ... -
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançlarına ve 21.yüzyıl becerilerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmada, argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarına ve 21. Yüzyıl Becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli ön ve son test ... -
Okul yöneticilerinin özyeterlik inançları ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin özyeterlik inançları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Muğla ilinde bulunan ilkokul, ... -
Öğretmenlerin gözünden ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma süreçlerine aile katılımının etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki eğitim sisteminin bir parçası olan aile katılımı uygulamasının gerçekleştirilme ve doğru bir şekilde uygulanması durumunu ilk okuma yazma süreci içerisindeki yeri bakımından, birinci ... -
Öğretmenlerin güç mesafesi algıları ile örgütsel sessizlikleri arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada, ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin güç mesafesi algıları ile örgütsel sessizlikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Muğla ... -
Ön ergenlerde sosyal görünüş kaygısı, benlik saygısı ve otomatik düşüncelerin sosyal kaygıyı yordamadaki rolü
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada ön ergenlerde sosyal görünüş kaygısı, benlik saygısı ve otomatik düşüncelerin sosyal kaygıyı yordamadaki rollerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma Muğla İli Milas İlçesinde ortaokullarda öğrenim gören ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazma eğilimlerinin belirlenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Dil insan yaşantısının temelini oluşturmaktadır. Dil becerileri gelişmiş her birey yaşantısını daha kolay yönetebilen ve yön verebilen birey olarak hayatına devam etmektedir. Dil edinimi anne karnında dinleme becerisi ile ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (Fetemm) öğretimi yönelimlerinin incelenmesi (Ege bölgesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada amaç; Ege Bölgesi'nde seçkisiz seçilen dört devlet üniversitesinin eğitim fakültelerindeki birinci ve dördüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf ve öğrenim gördükleri fakülte ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışma, sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarının ve akademik motivasyonlarının cinsiyet, akademik not ortalaması, ailenin yaşadığı bölge, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve bölümden memnun olma ... -
2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Öğrencilerin kendi yaşantı ve tecrübelerini, gözlemlerini, algıladıklarını, hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını yansıtabilecekleri, dilini ustaca ve etkili kullanabilecekleri bir yazma eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. ... -
Yabancılara Türkçe öğretimi konusunda Türkçe yayımlanmış bilimsel çalışmaların bibliyografyası ve doktora tezlerinin diller için Avrupa ortak başvuru metni bağlamında analizi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı, yabancılara Türkçe öğretimi konusunda Türkçe yayımlanmış bilimsel çalışmaları ve bu bilimsel çalışmaların sayılarını tespit etmek, bilimsel kitaplar haricindeki diğer bilimsel çalışmaları içerik ... -
`Okuma kültürü` edindirme sürecine Türkçe öğretmenlerinin etkisi (Muğla ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırma; okuma kültürü edindirme sürecine, ortaokul seviyesinde, Türkçe öğretmenlerinin etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ana dil eğitimi, okuma, okumanın önemi, okuma eğitimi, okuma ilgisi, okuma ... -
Sekizinci sınıf düzeyinde basit makineler konusunda tasarım temelli stem etkinliklerinin geliştirilmesi ve etkilerinin değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf düzeyinde basit makineler konusunda mühendislik tasarım temelli STEM etkinlikleri geliştirmek, uygulamak ve bu etkinliklerin öğrencilerin mühendis ve mühendislik algıları, mühendislik ... -
Öğretmen adaylarının yazdıkları hikâyelerin üst yapı unsurları açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı, Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının oluşturdukları olay hikâyelerinde üst yapı unsurlarını kullanabilme becerilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda geçmişte ya da bugün varolan bir durumu olduğu ... -
Liselere geçiş sınavı (2018) Türkçe sorularının Türkçe dersi öğretim programında yer alan kazanımlara uygunluğu açısından değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışma 2018 yılında 8. sınıf öğrencilerine uygulanmaya başlayan Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Türkçe sorularının öğrenme alanlarına göre dağılımlarını incelemek, bu soruların ...