Teachers and students perceptions about classroom-based speaking tests and their washback
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ölçme, öğretim-öğrenim sürecinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ölçme, öğretme ve öğrenme arasında sıkı bir bağ olduğu için, birbirlerini etkilemeleri kaçınılmazdır. Testlerin, öğretim ve öğrenimi olumlu ya da olumsuz şekilde etkilediği düşünülür. Doğrudan ölçme üretime ve algılamaya dayalı beceriler üzerinde diğer sınavlardan daha büyük etkiye sahiptir. Konuşma becerileri, doğrudan ölçme yoluyla ölçülen becerilerden biridir. Dünyaca ünlü ya da ulusal üne sahip sınavların öğrenim-öğretim üzerindeki etkileri büyük oranda çalışılmış olsa da, konuşma sınavlarının öğretime ve öğrenime olan etkisi araştırmacılar tarafından az ilgi görmüştür. Araştırmacı sınıf temelli konuşma sınavlarının eğitim-öğretim üzerindeki etkileri hakkında bir çalışma bulamamıştır.Bu çalışma öğretmenlerin ve öğrencilerin sınıf temelli konuşma sınavlarının öğretim üzerindeki etkileri hakkındaki görüşlerini araştırmayı hedeflemiştir. Buna ilaveten, konu öğretmenlerin ve öğrencilerin konuşmanın öğretilmesi ve ölçülmesi hakkındaki tutum ve inançlarıyla da çok yakından alakalı olduğu için bu konulara da gönderme yapılmıştır.Bu çalışma Antalya'da Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 307 orta seviyeli hazırlık sınıfı öğrencisiyle ve 45 İngilizce okutmanıyla uygulanmıştır. Veriler öğretmen ve öğrenci anketleri ve öğretmen ve öğrenci röportajları yoluyla toplanmıştır.Sonuçlara göre öğretmenler konuşma sınavlarının sınıfta yaptıklarını etkilemediğini, ama konuşmayı öğretme ve ölçme konusunda olumlu tutumlar içerisinde olduklarını ve konuşma sınavlarının öğrencinin konuşma yeteneği üzerinde olumlu etkileri olduğuna inandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler ve öğrenciler konuşma sınavlarına hazırlanmanın öğrencinin genel konuşma yeteneğini geliştirdiğine inanmaktadırlar. Öğrenciler de konuşmayı öğretme, ölçme ve konuşma sınavlarının olumlu etkileri konularına karşı oldukça ılımlıdırlar. Öğrenciler ve öğretmenler, bu konuşma sınavlarının tüm sınavların bir parçası olarak kalması gerektiğini düşünmektedirler. Buna ek olarak, öğrenciler konuşma sınavlarının not ağırlığının arttırılması gerektiğini düşünmektedirler. Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Program Geliştirme ve Ölçme Değerlendirme Birimleri bu çalışmanın sonuçlarından, sınavlar yoluyla öğrenim öğretim üzerinde olumlu etki yaratmak için yararlanabilirler. Testing is an indispensible part of the teaching and learning processes. Since testing, teaching, and learning are closely related, it is inevitable for them to have an influence on each other. Tests are thought to affect teaching and learning positively or negatively. Direct testing is seen to have greater effect on productive and receptive skills than other tests do. Speaking skills is one of the English language skills which is tested through direct tests. While the washback effect of worldwide or nationwide tests has been studied to a great extent, the washback effect of speaking tests has received little attention from researchers. As for the washback effect of classroom-based speaking tests, the researcher has not been able to find one.This present study mainly aimed to investigate teachers? and students? perceptions of the washback effects of classroom-based speaking tests. In addition, since the subject is closely related to teachers' and students' attitudes towards and beliefs about teaching and testing speaking, these issues were also addressed.The study was conducted at Akdeniz University School of Foreign Languages in Antalya, Turkey with 307 preparatory class intermediate level students and 45 instructors of English. The data were collected through teacher and student questionnaires and teacher and student interviews.The results revealed that teachers stated that they are not influenced by the speaking tests in terms of what they do in classes, but they have positive attitudes towards teaching and testing speaking and they believe that speaking tests have a positive effect on their students? speaking ability. Teachers and students believe that getting ready for speaking tests improves the general speaking skills of students. Students are also quite positive towards teaching and testing speaking and speaking tests? positive effects. The students and instructors think that these speaking tests should remain as a component of all the exams. Moreover, the students think that speaking tests? weight should be increased. The curriculum development department and testing office of Akdeniz University School of Foreign Languages can utilize the results of the current study in order to create more positive washback.
Collections