A comparison of selected elementary curricula in regard to an action-based environmental curriculum for elementary schools in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eylem temelli müfredat, çevreyi korumak amacıyla eyleme geçme isteği, bağlılık ve anlayış gibi çevresel değerleri, bilgiyi, tutumları ve becerileri öğreterek insan kişiliğinin oluşmasına ve gelişmesine yardımcı olmayı amaçlar. Bu yüksek lisans tezinde, çeşitli ülkelerden seçilmiş beş müfredat, çevresel eylemi öğreten ve teşvik eden kazanımları, çevre terminolojisini ve çevresel etkinlikleri içerip içermediklerini belirlemek amacıyla analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Ontario, Kanada; İngiltere, Büyük Britanya; Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı ve Türk Milli Eğitim müfredatı, analiz edildi ve Birleşmiş Milletler, Orta Okullar için Çevre Eğitimi programı ile çevresel eylemi öğreten ve teşvik eden en iyi uygulamaları bulmak amacıyla karşılaştırıldı. Türk Milli Eğitim müfredatında varolan çevre eğitiminin ve eylem temelli müfredatın temel unsurlarını belirlemek amacıyla, ilkokul eğitiminde uzman olan eğitmenlerle ve sivil toplum örgütleriyle görüşmeler yapıldı. Müfredat analizi ve görüşme sonuçları kullanılarak, öğrencileri çevresel sorunlara çözüm bulmaya ve bu çözümleri uygulamaya yönlendirecek olan bilgiyi, becerileri ve etkinlikleri onlara kazandırmayı amaçlayan eylem temelli müfredat için öneriler hazırlanmıştır. An action based curriculum aims to enhance the formation and development of the human personality by teaching ecological values, knowledge, attitudes, and skills with respect to environmental issues, their understanding, and commitment to be involved in environmental action. In this thesis, five curricula from selected various countries were analyzed, explored, and compared in order to investigate whether they contained certain objectives, environmental terminology and activities that lead students to take environmental action. Four curricula, Ontario, Canada; England, Britain; Turkey; and International Baccalaureate Primary Years programme (IBPYP), were analyzed and compared to the Environmental Education Curriculum for Middle School from the United Nations Environmental Programme in order to be able to determine best practices that encourage and teach environmental action. Educators from elementary education and officers from non-governmental environmental organizations were interviewed to determine their opinions on environmental education within Turkey and the basic elements of an action-based curriculum. Curriculum analysis results and the transcription of interviews were used to prepare recommendations for an action-based environmental curriculum that enables students to acquire environmental knowledge, skills and activities that would lead them to action in finding and implementing solutions to environmental problems.
Collections