Effects of instruction in vocabulary learning strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kelime öğrenme stratejileri eğitiminin öğrencilerin stratejikullanımlarına ve stratejilerin yararlığına ilişkin düşüncelerine olan etkisiniincelemiştir. Bu çalışmada ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin strateji eğitimine yöneliktutumları araştırılmıştır.Bu çalışma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'ndaokumakta olan alt-orta düzey ngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin veöğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamındaki üç haftalıkstrateji eğitimi, araştırmacı tarafından hazırlanan ders planları uyarınca katılımcısınıfın öğretmeni tarafından verilmiştir. Verileri elde etmek için sınıf gözlemi,kelime öğrenme stratejileri anketi, öğretmen ve öğrenci mülakatları ve öğrenmegünlüklerinden yararlanılmıştır.Nicel ve nitel veri analizi, strateji eğitiminin, öğrencilerin strateji kullanımıüzerine pozitif etkisi olduğunu, ancak öğrencilerin stratejilerin yararlığına ilişkingörüşlerinde anlamlı bir fark yaratmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, öğrenci veöğretmenlerin strateji eğitimine yönelik tutumlarının pozitif olduğu belirlenmiştir.Bu çalışma, kelime öğrenme stratejileri eğitiminin, öğrencileri kendi öğrenmesüreçleri üzerine düşünmeye teşvik ederek öğrenci özerkliğine katkıdabulunabileceğini, bu nedenle de strateji eğitiminin Türk üniversitelerinde verilenyabancı dil olarak ngilizce öğretiminde bir rol oynayabileceğini göstermiştir.Anahtar sözcükler: Kelime öğrenme stratejileri, strateji eğitimi, dil öğrenmestratejileri, öğrenci özerkliği. This study investigated the effects of vocabulary learning strategy instructionon learners? reported strategy use and their perceptions of usefulness. It also soughtto find out the learner and teacher attitudes towards strategy instruction.This study was conducted with the participation of one pre-intermediateEnglish preparation class at Afyon Kocatepe University, School of ForeignLanguages and their teacher. The three-week strategy instruction was given by theclassroom teacher according to the lesson plans developed by the researcher. Thedata were collected through classroom observation, vocabulary learning strategiesquestionnaires, learner and teacher interviews and learning diaries.The analyses of the quantitative and qualitative data revealed that the strategyinstruction had a positive impact on strategy use, but it failed to create a significantincrease in learner perceptions of usefulness. However, both learner and teacherattitudes were positive towards strategy instruction.This study implied that instruction in vocabulary learning strategies may havea role to play in the university level Turkish EFL context, as it may contribute to thelearner independence by encouraging students to reflect on their own learningprocess.Key words: Vocabulary learning strategies, strategy instruction, languagelearning strategies, learner autonomy.
Collections