TEZLER: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 1329
-
The effect of reflective thinking based advanced reading education on student success, attitude and permanence
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yansıtıcı düşünmeye dayalı ileri okuma eğitiminin öğrencilerin İleri Okuma Dersinde okumaya karşı tutumu, başarısı ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisini belirlemektir.Çalışmada kontrol ve ... -
Yunan ortaöğretim tarih ders kitaplarında Türk ve Türkiye imajı üzerine bir araştırma
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Yunanistan'da okutulan tarih ders kitaplarında Türk ve Türkiye imajı üzerine inceleme yapılmıştır. Osmanlı Devleti, Türkiye Cumhuriyeti ve medeniyetler beşiği olarak bilinen Türkiye tarih ders kitaplarında ... -
Ortaokul öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla Konya İli Selçuklu İlçesindeki ilköğretim okullarında 6, 7, 8. Sınıflarda eğitim ... -
Çok kültürlü toplumlarda değer yargıları, vatandaşlık ve demokrasi eğitimi: Türkiye örneği
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çoğulculuk, günümüz toplumlarının doğal bir özelliği haline gelmiştir. Çokkültürlülük olgusu, her anlamda gelişen ortam ve şartların beraberinde getirdiği kolaylıklar sonucunda günlük tartışılan konular haline gelmiştir. ... -
Yeniden düzenlenmiş direkt okuma ve düşünme etkinliği (DR-TA) stratejisinin okumada üst düzey düşünme becerisinin gelişimine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üst düzey düşünme, olguların veya bilginin ezberlenmesinin ötesinde düşünme yeteneğidir. Üst düzey düşünme becerisi aracılığıyla öğrenci mevcut bilgileriyle öğrendiği yeni bilgileri bir araya getirebilir, bir konu hakkında ... -
Lise 2 fizik dersi elektrik konusunun öğretiminde 7E modelinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 10. sınıf 'Elektrik' ünitesinde yapılandırmacı öğretim yönteminin 7E modelini kullanılarak yapılan öğretim ile 5E modelini kullanılarak yapılan öğretimin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisini ... -
Farklı merhamet düzeylerine sahip üniversite öğrencilerinde depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekanın incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı farklı merhamet düzeylerine sahip üniversite öğrencilerinde depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekayı incelemek ve depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekanın cinsiyet değişkenine göre ... -
Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma temeli dil öğrenme prensibine dayanan ve dünyada geçerliliği kanıtlanmış çalgı öğretim yöntemlerinden olan Suzuki yönteminin kendi kültürel öğelerimizden yola çıkılarak, başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliğini ... -
Integration of ICT into ELT in terms of receptive and productive skills
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çağımızda, artan bilgi teknolojisi, öğrencilere bilgiye erişim, depolama ve değiştirme imkânı tanımaktadır. Aynı şekilde, Bilgi ve İletişim Teknolojisi (BİT) kullanımı da dil becerilerinin öğrenilmesi ve öğretilmesinde çok ... -
Sayılar teorisinin graf teoride uygulamaları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir G grafı, V düğümler kümesi ile E kenarlar kümesinden oluşur ve ile gösterilir. Belli kurallar altında düğümlere, kenarlara veya her ikisine de tamsayılar kümesinden elemanlar atanarak grafların etiketlemesi yapılır. ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını açıklayan bir yapısal eşitlik modeli
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerileri, Matematik Öz Yeterlik Kaynakları, Uzamsal Yetenekleri, Matematiksel Muhakeme Becerileri ve Matematik Başarıları arasındaki açıklayıcı ... -
Piyano eğitiminde çözümleme destekli çalışma metodunun işlevsel piyano çalma becerilerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada; piyano derslerinde çözümleme (armoni/form öğeleri) destekli düzenli çalışmaların işlevsel piyano becerilerinden deşifre ve doğaçlama çalma becerilerine etkisini tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma ... -
Koro ve yönetimi dersinin etkililiğinin öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Koro ve Yönetimi dersinin Etkililiğinin öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda incelenmesini ve buna ilişkin sonuçları içermektedir. Bu araştırmanın amacı, Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi ... -
İşbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretim uygulamalarının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisini belirlemek ve öğrencilerin ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda e-portfolyo kullanımının değerlendirilmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, elektronik portfolyo (e-portfolyo) yönteminin etkililiğinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler ile Fen ve Teknoloji derslerinde e-portfolyo ... -
Learning anxiety and alleviation techniques in EFL
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma; yaşları 20 ile 30 arasında, İngilizce eğitimi gören erkek yüksekokul öğrencilerinin dil öğrenimi kaygılarını ve azaltma tekniklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma amaçlarını gerçekleştirmek amacıyla, ... -
Osmanlı döneminde Gaferiyyat (Kazımkarabekir) Kazası klasik eğitim kurumları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Gaferiyyât, coğrafî konumu itibariyle Konya ile Karaman arasında bir geçit yeri veAnadolu'yu güneye bağlayan bir güzergâhtadır. Bu nedenle Karaman'ın en eski ve her çağdaönemini koruyan yerleşim yerlerinden ... -
Ortaokullarda fen ve teknoloji ders ve çalışma kitaplarında kullanılan ölçme değerlendirme tekniklerinin değerlendirilmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaokullarda okutulan 5, 6, 7 ve 8. sınıf Fen ve Teknoloji ders ve çalışma kitaplarındaki ölçme değerlendirme tekniklerinden hangi tekniğin ne sıklıkla kullanıldığını ve kullanılan tekniklerin doğru ... -
Drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı ... -
The effect of portfolio assessment on the writing performance of adult EFL students
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, portfolyo değerlendirme yönteminin yetişkin EFL öğrencilerinin yazma becerileri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, belirli bir portfolyo değerlendirme modelinin ana hatlarıyla öğrencilerin ...