The effect of reflective thinking based advanced reading education on student success, attitude and permanence
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yansıtıcı düşünmeye dayalı ileri okuma eğitiminin öğrencilerin İleri Okuma Dersinde okumaya karşı tutumu, başarısı ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisini belirlemektir.Çalışmada kontrol ve deney gruplarından oluşan ön test – son test deneysel desen kullanılmıştır. Örneklemi Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi A.B.D. 1. Sınıftaki 34 öğrenci oluşturmaktadır. Seçkisiz yöntemle bir grup deney grubu diğer grup kontrol grubu olarak seçildi. Her iki gruba da Aslan (2007) tarafından hazırlanan 13 maddelik `Okumaya Karşı Tutum Ölçeği` ve 30 maddeden oluşan `Okuma Kavrama Testi` ön test olarak uygulanmıştır. Sekiz hafta boyunca deney grubu yansıtıcı düşünmeye dayalı (yansıtıcı günlükler, yansıtıcı çalışma yaprakları, kavram haritaları, kendini sorgulama, yansıtıcı sorular sorma, kendini değerlendirme ve anlaşmalı öğrenim) ileri okuma eğitimi görürken, deney grubu programa dayalı geleneksel eğitim gördüler. 8. haftanın sonunda her iki gruba da tutum ölçeği ve okuma kavrama testi son test olarak uygulandı. Ön test ve son test arasındaki fark başarı olarak kabul edildi. Son testin uygulanmasından 4 hafta sonra başarı testi tekrar kalıcılık testi olarak uygulandı. Çalışmanın sonunda öğrencilerin yansıtıcı düşünmeye dayalı ileri okuma eğitimine dair görüşlerini daha iyi anlamak için yarı yapılandırılmış mülakat uygulandı.Ortalama, standart sapma, t-Test, frekans, yüzdelik gibi istatistiksel teknikler ve içerik analizi toplanan verilerin analizinde kullanıldı. Sonuç olarak, yansıtıcı düşünmeye dayalı eğitimle deney grubu ve kontrol gruplarının okuma kavrama becerileri, derse karşı tutumları, başarıları ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığında deney grubunun lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. The purpose of this study is to determine the effect of reflective thinking based advanced reading education on students' attitude, success and permanence of the things learned in Advanced Reading Course.Pre-test and post-test experimental design with the control and the experimental group is used in the study. The first grade 34 ELT students at Süleyman Demirel University have formed the sample of the research. Using random sampling, one group is determined as the experimental group and the other one as the control group. The Attitude Scale for Reading consisting of 13 items and the Achievement Test containing 30 questions, reliability and validity of which have been tested by Aslan (2007), have been administered to both groups in a single session as a pre-test. In eight weeks, experimental group is taught using reflective thinking techniques such as keeping reflective journals, questioning, concept mapping, negotiated learning, self questioning, reflective worksheets and self evaluation. The control group was taught using curriculum based traditional technique. Eight weeks later, each group has been administered the Achievement Test and Attitude Scale for Reading as post-test. The difference between the pre test and post test results is accepted as an achievement. The Achievement Test is given to both groups four weeks after post test to determine the retention levels. Semi structured interview is utilized to gain in depth understanding for the students' views towards reflective thinking based advanced reading education.The statistical techniques like Mean, Standard Deviation, t-Test, Frequency and Percentage and content analysis have been used to analyze the data. Data analysis revealed a significant difference in favor of experimental group between the experimental and the control group's reading comprehension and the student's success, attitude and permanence of the things learned in Advanced Reading Course.
Collections