Yunan ortaöğretim tarih ders kitaplarında Türk ve Türkiye imajı üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Yunanistan'da okutulan tarih ders kitaplarında Türk ve Türkiye imajı üzerine inceleme yapılmıştır. Osmanlı Devleti, Türkiye Cumhuriyeti ve medeniyetler beşiği olarak bilinen Türkiye tarih ders kitaplarında nasıl yer almaktadır? Yunanistan'da okutulan tarih ders kitaplarında Türk ve Yunan ilişkilerinin tarihi boyutu nasıl ele alınmaktadır? Yunanistan'da okutulan tarih ders kitaplarının Türk ve Türkiye'ye bakış açısı nasıldır? Çalışmamızda bu ve buna benzer sorulara yanıt bulmak hedeflenmiş ve bu doğrultuda araştırmalara yer verilmiştir.Araştırma kapsamında Yunanistan'da okutulan sekiz adet tarih ders kitabının tamamı incelenerek Yunanistan'ın tarihi süreç içinde Türk – Türkiye – Osmanlı Devleti - Türkiye Cumhuriyeti'ne bakış açısını yansıtan kısımlar tezimizin konusunu oluşturmaktadır. Yapmış olduğumuz çeviri ulaşabildiğimiz kaynaklarla karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Yunan tarih ders kitaplarında yer alan bilgiler analiz edildiğinde Osmanlı Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti hakkında ansiklopedik bilgilere yer verildiği ancak bazı tarihi olaylara bilimsellikten uzak daha çok ideolojik bakış açısıyla yaklaşıldığı görülmüştür. Bu nedenle karşılaştırmalı olarak verilen bilgilerin Yunanistan tarih ders kitapları hazırlanırken göz önüne alındığı takdirde olayların objektif bir biçimde ders kitaplarında yer almasını sağlayacağı gibi bugün bile halen devam eden Türk-Yunan sorunlarının çözümüne ve iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişmesine faydası olacağı kanısındayız. In this study, an investigation was carried out on the image of Turk and Turkey inthe textbooks of history instructed in Greece. How do Ottoman State, Turkish Republic, and Turkey, known as cradle of civilization, take place inthe textbooks of history? In the textbooks of history, instructed in Greece, how the historical dimension of Turkish and Greek relationships is handled? How is the viewpoint of textbooks of history instructed in Greece to Turks and Turkey? In our study, itis targeted to find answers to these questions and similar ones and the studies in this direction were given place. In the scope of the study, by examining all of eight textbooks of history, instructed in Greece, the subject ofour thesis is consists of, in the historical process, the parts reflecting the viewpoint of Greece to Turks-Turkey- Ottoman Sate, and Turkish Republic. The translation wehave conducted, comparing it with the resources we can reach, was analyzed. When the information taking place in Greek textbooks is analyzed, it was seen that encyclopedic information wasgiven place about Ottoman State and Turkey, however, ignoring some historical events, that they were ideologically approached. Therefore, provided that the comparatively given information is considered while the textbooks of history of Greece are prepared, weare of the opinion that just as it will enable the events to take place objectively inthe textbooks, it will also be useful forthe solution of Turkish -Greek problems still continuing even today and forthe development of the relationships between two countries.
Collections