TEZLER: Recent submissions
Now showing items 441-460 of 1329
-
Anadolu Medeniyetleri Müzesinde yer alan tarih öncesi dönemlere ait kadın heykellerinin lise öğrencilerinin Heykel uygulamalarına etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; tarih öncesi, Anadolu'da anaerkil kültürün egemeni kadının; sosyal, kültürel, inançsal ve hakim olan rolünü, heykel sanatında da devam ettirmesinin, tarihi süreç içerisinde incelenmesi; ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile iş doyumları arasındaki ilişki
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ve Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin kişilik özellikleri ve iş doyumları arasındaki ilişkiyi öğretmenlerinin algılarına göre belirlemektir. Araştırma, ilişkisel ve nedensel araştırma ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların davranışlarıyla anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki 5-6 yaş grubu çocukların davranışlarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Veriler, 2013–2014 eğitim yılında Ankara ili Kazan ilçesinde ... -
Öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına, dil öğrenme inanışlarına ve kelime bilgilerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, öz yönetimli öğrenmeye dayalı İngilizce öğretiminin öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına, dil öğrenme inançlarına ve kelime bilgilerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda dört ... -
Programlama becerisi öz yeterliğinin problem çözme ve sorgulama becerileri bağlamında incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz eğitim politikası, 21. yüzyıl öğrencisini problem çözebilen, sorgulayan, eleştiren, karar verebilen bir birey olarak yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın benimsemiş olduğu yapılandırmacı ... -
İlköğretim öğrencilerinde kalıtımla ilgili kavram yanılgıları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile orta okullardaki 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji derslerinin kalıtım konusunda karşılaştıkları öğrenme güçlüklerini ve kavram yanılgılarını saptamak hedeflenmiştir. Öğrencilerde karşılaşılan kavram ... -
II. Abdülhamid Dönemi idadîlerde tarih ve coğrafya eğitim-öğretimi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sözlük mânası hazırlamak demek olan idâd, ilk zamanlarda kendisinden daha üst bir mektebe öğrenci hazırlayan ve yetiştiren eğitim kurumlarına denilmiştir. İdâdî teriminin bir ortaöğretim kurumunun adı olarak kullanılması, ... -
Sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile öğrenme sürecine katkıları
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf İngilizce dersinde sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile ... -
Özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Konya ilindeki özel bir müzik dershanesinde, daha önce özengen veya mesleki ... -
İlköğretim, beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılan kendini izleme stratejilerinin, öğrencilerin kendini izleme, öz düzenleme ve akademik başarı düzeylerine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda aileler, öğrencilerden daha çok akademik beklentiler içine girerken sınav odaklı çalışmalar öne çıkmakta ve bireyin sosyal yönü zaman zaman ihmal edilmektedir. Aynı zamanda akademik ilerleme süreci de tam ve ... -
Tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme gelişim programının coğrafya öğretmen adaylarının yeterlik algısı ve bilgi düzeyine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Gelişim Programının (TÖDGP) coğrafya öğretmen adaylarının yeterlik algısı ve bilgi düzeyi üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim ... -
Güzel Sanatlar liselerinde bireysel ses eğitimi dersinde uygulanan Vaccai ve Concone etütlerinin öğrencinin ses gelişimine etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-10)Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Liselerinde, Bireysel Ses Eğitimi dersi Öğretim Programında kaynak kitap olarak verilen, Vaccai ve Concone ses etüt kitaplarındaki etütlerin, Güzel Sanatlar Liselerinde 12. Sınıf ... -
Görme engelli çocuklara sahip anne-babaların kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, görme engelli çocuğa sahip ailelerin sürekli-durumluk kaygılarınıncinsiyet, eğitim durumu, yaşadıkları yer, çocuklarında engelin olup zamanı, istihdamdurumu, ekonomik durumu, ailelerde farklı bir bireyin ... -
Okul müdürlerinin değer ve değer kazanımına ilişkin görüşleri
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı; ilk ve ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin değer ve değer kazanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olup veriler araştırmacı tarafından ... -
Ergenlerin beden imgeleri ile karşı cinsle ilişkide sosyal yetkinlik beklentisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-18)Bu araştırmanın genel amacı lise öğrencilerinin beden imgeleri ile karşı cinsle ilişkide sosyal yetkinlik beklentisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Konya ilindeki çeşitli ... -
Okula devam eden zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuma yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma yazma öğretim yöntemleri konusunda birçok araştırma bulunmaktadır. Ancak bu öğrencilerin okuma yazma beceri düzeylerinin ne seviyede olduğunu ortaya koyan araştırmalar ... -
İlkokul II. sınıf oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 2. sınıf oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini saptamak ve bu görüşler arasında cinsiyet, ilçeler, hizmet yılı ve mezun ... -
Bilinçli öz-anlayış programının üniversite öğrencilerinin öz-anlayışına etkisi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-02)Bu araştırmanın amacı, bireylerin öz-anlayış düzeylerini yükseltmeye yönelik bir psiko-eğitim programı geliştirilmesi ve geliştirilen programın üniversite öğrencileri üzerinde etkililiğinin deneysel olarak sınanmasıdır. ... -
6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında fizik konularında karşılaşılan hatalar ve öneriler
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ortaokullarda okutulan 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2010 baskı), 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2012 baskı), 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı ... -
Gülten Dayıoğlu`nun hikayelerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-12)Bu çalışmada değer kavramının anlamı, nasıl oluştuğu, değerlerin sınıflandırılması, Gülten Dayıoğlu'nun hikâyelerinde değerler eğitimi ve değerlerin oluşumundaki temeller ele alınmıştır. Günümüzdeki birçok problemin ...