Learning anxiety and alleviation techniques in EFL
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma; yaşları 20 ile 30 arasında, İngilizce eğitimi gören erkek yüksekokul öğrencilerinin dil öğrenimi kaygılarını ve azaltma tekniklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma amaçlarını gerçekleştirmek amacıyla, kaygı seviyesi ve kaynağı konulu bir anket öğrencilere dağıtılmış olup; sınav ve anket sonuçlarına dayanılarak, yaşanılan dil öğrenimi kaygı algısı hakkında yarı yapılandırılmış mülakat, gönüllü katılımcılara uygulanmıştır. Kaygı seviyeleri ve performans arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla, öğrencilerin sınav sonuçları da toplanmıştır. Nitel ve nicel veri kombinasyonu, katılımcıların İngilizce sınavları hususunda oldukça endişeli olduklarını işaret etmektedir. Sınav kaygısı kaynağı farklılık göstermesine rağmen, çok sayıda katılımcı, içgüdüsel olarak İngilizce becerilerini, beklenileni karşılamakta yetersiz olarak değerlendirme eğilimindedir ve bu nihayetinde asıl kaygı kaynağını teşkil etmektedir.Çalışmadan edinilen veriler, dil performansıyla, kaygı arasında ters bir orantı olduğunu da göstermektedir, yani İngilizce'de, daha az kaygılı öğrenciler daha iyi performans sergilerken, fazla endişeli öğrenciler nispeten düşük notlar almaktadırlar. Bu nedenle, hissedilen kaygı düştükçe, öğrencilerin dil kullanımında daha fazla yapıcı tecrübe edinme ihtimali artmaktadır. Dil eğitmenleri, kaygı seviyesi ve alakalı kaynaklarını etkilemekte hayati bir önem taşımaktadır. Zira, titiz bir planlamayla, endişe yaratmayan bir eğitim ortamının oluşturulması, yabancı dil öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır. Anahtar Kelimeler: Kaygı, Sınav, Yabancı Dil, Öğrenme Kaygısı, Not, Test The study intends to explore the language learning anxiety and alleviation techniques of male associates, aged between 20 and 30, learning English. To realize study objectives, a questionnaire about origins of anxiety and levels was issued to the students and based on exam and questionnaire results, a semi-structured interview about experienced language anxiety perception was administered to the volunteering participants. Students' examination grades were also gathered to investigate the relation between anxiety level and performance. Outcomes from quantitative and qualitative data suggest participants are indeed anxious about dealing with English exams. Though the source of test anxiety varies, many a student participant tends to intrinsically surmise their abilities failing to meet expectations in English, which eventually induces the core of anxiety.The findings of the study denote an inverse ratio between language performance and anxiety too. That is, more anxious students wind up with relatively lower scores while the less anxious in English do better. Hence, as the anxiety endured diminishes, students may increasingly enjoy more constructive language use. Language instructors merit a vital role in influencing students' volume of anxiety and related sources. Accordingly, through fastidious planning, forming a non-threatening learning environment will facilitate the foreign language learning process.Key Words: Anxiety, Exam, Foreign Language, Learning Anxiety, Score, Test
Collections