Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma temeli dil öğrenme prensibine dayanan ve dünyada geçerliliği kanıtlanmış çalgı öğretim yöntemlerinden olan Suzuki yönteminin kendi kültürel öğelerimizden yola çıkılarak, başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliğini saptamak amacı ile yapılmıştır.Dr. Sinichi Suzuki `hangi milletten olursa olsun bütün dünyada çocuklar ana dillerini kolayca öğrenirler` gerçeğinden yola çıkarak çocukların ana dillerini öğrendikleri gibi çalgı çalmayı, sürekli müziğe maruz kalarak, dinleyerek, taklit ederek ve özümseyerek daha kolay öğrendiklerini vurgulamış ve bunu çalışmaları ile ortaya koymuştur. Bu noktadan hareketle bu araştırmada; Suzuki yönteminin -özünün korunarak- Türk halk ezgilerinden seçilen örnek bir repertuar ile uygulamaya konması araştırılmış, `Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği nedir?` sorusuna cevap aranmıştır.Araştırmanın başlangıç kısmını; kapsamlı bir literatür taraması, eser seçiminde kullanılacak ölçütlerin belirlenmesi, ölçütler doğrultusunda Türk halk müziği repertuarının taranarak havuz oluşturulması ve eser seçimlerinin ve eşliklerinin yapılması aşamaları oluşturmuştur. Araştırmanın deneysel kısmında ise 'tek grup son test modeli' uygulanmıştır. Suzuki modelinden yola çıkılarak hazırlanmış Türk halk ezgilerinden oluşan örnek repertuar, yöntemin genel prensipleri dahilinde yaşları 5 ile 12 arasında değişen okul öncesi, ilkokul ve ortaokul çağı 6 özengen gitar öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. 16 hafta süren uygulama bireysel ve grup derslerini içermektedir. Her ders video ile kaydedilerek ders sonunda yapılan değerlendirmeler, bilişsel, devinişsel ve duyuşsal alanlardaki ve grup derslerindeki hedef davranışa ulaşma durumlarını içeren gözlem formlarına işlenerek değerlendirilmiştir. Bunun yanında yöntemin bir basamağı olarak ailelerin derslere katılımlarıyla oluşturulan haftalık çalışma takip çizelgeleri grafiksel ve istatistiksel olarak yorumlanmıştır. Uygulama aşamasında suzuki yönteminin tüm prensipleri kullanılmıştırElde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin sistemli ve düzenli olarak çalıştıkları gözlemlenmiş; Suzuki'nin dinleme, tekrar etme, ezberleme vb. prensiplerini yerine getirdikleri görülmüş, örnek repertuarın bilişsel, devinişsel ve duyuşsal alanlardaki tüm hedef ve hedef davranışları çok iyi düzeyde gerçekleştirdikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca ailenin öğrencinin başarısına anlamlı düzeyde katkıda bulunduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Suzuki yöntemi, başlangıç gitar eğitimi, Türk halk ezgileri. This research has been done to inspect applicability of Suzuki method, which is based on language learning principle and which has proved itself as a valid instrument teaching method, to beginning level guitar education by setting out from our cultural elements. Dr. Sinichi Suzuki pointed out the reality `all the children learn their native language easily no matter what nation they are from` and stated that children learn easier by using the same technique exposing the children to music, listening, imitating and internalizing and also made this reality known by supporting studies. Beginning from this point, this research inspected application of Suzuki method to a sample repertoir chosen from Turkish folk tunes without changing the core of the method and tries to answer the question 'what is applicability of Suzuki method to beginning level guitar education by using Turkish tunes.Descriptive part of the study is consisted of a wide search of literature, deciding about the choosing criteria of the works and using these criteria, constituting a storage by searching Turkish folk music choosing the pieces and accompanying parts. In the experimental part of the study single group the last testing model is used. The sample repertoire, composing of Turkish folk tunes which were prepared in accordance with Suzuki's, was applied to pre-school, primary and secondary school hobbyist guitar children aged between 5-12 years old. 16 week application includes individual and group lessons. Every lesson was recorded through a camcorder and evaluations after lessons on cognitive, motional and sensual targets were recorded on related observation forms. In addition, as one of the steps of the method, weekly study follow-up tables formed through the participation of the families were evaluated graphically and statistically. All the principles of Suzuki Method were utilized in the practice stage.As a result of the findings students were observed to study systematically and regularly. They fulfill Suzuki's listening, repeating, memorizing etc. principles. They also realised the target behaviours very successfully with the sample repertoir on cognitive, motional and sensual areas. In addition, the family significantly cotributed to the success of the children. Key Words: Suzuki method, beginner guitar education, Turkish folk tunes
Collections