Drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma modelde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce dersi kelime testi ve Köksal (2013) tarafından geliştirilen İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Bununla birlikte, deney grubunda drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisini incelemeye yönelik öğrencilerin yorumlarını nitel boyutta belirlemek için öğrencilerden çalışma sonunda istenen yazılı değerlendirmeleri, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırma 2013-2014 eğitim- öğretim yılında Konya il merkezinde bulunan Özel Merve Meram Abdullah Aymaz Ortaokulu'nda öğrenim gören 4 farklı şubedeki 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının tespiti sürecinde İngilizce kelime testine ait ön test sonuçları ve İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği puanları göz önüne alınmıştır. Ön test sonuçları birbirine yakın olduğu için deney ve kontrol grupları kura yolu ile belirlenmiştir. Gruplardan biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak tayin edilmiştir. Çalışmada deney grubu olan 8-A sınıfında 24 ve kontrol grubu olan 8-C sınıflarında 26 öğrenci olmak üzere toplamda 50 öğrenci yer almıştır.10 hafta boyunca araştırmacı tarafından İngilizce derslerinde deney grubunda kelime öğretiminde İletişimsel Yaklaşım yönteminin bir alt dalı olan Drama tekniği kullanılırken kontrol grubunda ise mevcut ilköğretim programında yer alan öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin gruplar arası analizinde bağımsız örneklem t testi ve ANCOVA kullanılırken nicel verilerin grup içi analizinde bağımlı örneklem t testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara bakıldığında Drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına olumlu etkisi olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Öğretimi, Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İletişimsel Yaklaşım, Drama, Kelime Öğretimi The purpose of this study was to determine the influence of the drama teaching method on foreign language vocabulary teaching and on students' attitudes towards vocabulary learning. The study was carried out with mixed method, which involves combined use of quantitative and qualitative research methods. As the data collection tools, English Achievement Test and English Vocabulary Test both developed by the researcher and Attitude Scale Towards English Lessons developed by Köksal (2013) were used. Also, the students in the experimental group wrote down their thoughts about the study.The study was carried out with eighth grade students attending Merve Meram Abdullah Aymaz Private Secondary School in the academic year of 2013-2014. English Lesson Vocabulary Test and Attitude Scale towards English Lessons were applied to all students from four different classes of eighth graders in the school. Two of the classes were determined as the study group depending on their pre-test results, and one class was randomly assigned as the control group. As for the class of students, they were assigned as the experimental group. The study involved a total of 50 students. There were 24 students in Class 8-A, which was the experimental group and 26 students in Class 8-C, which was the control group.During a 10- week period, the teacher, also the researcher of the study, taught vocabulary using the drama technique in English classes in the experimental group. As for the control group, the teaching methods prescribed by the current curriculum for the English Language Course were used. For the between-groups analysis of the quantitative data, independent samples t-test and ANCOVA were used, while dependent samples t-test was used for within-groups analysis of the quantitative data. Based on the results obtained, it can be stated that drama teaching method had positive influence on foreign language vocabulary teaching and on students' attitudes towards vocabulary learning.Keywords: Foreign Language Teaching, Foreign Language Teaching Methods,Communicative Approach, Drama, Vocabulary Teaching
Collections