ARCS motivasyon modelinin fen bilimleri dersi güneş sistemi ve tutulmalar ünitesinde öğrencilerin akademik başarısı ve motivasyonuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri Dersi altıncı sınıf öğretim programında yer alan `Güneş Sistemi ve Tutulmalar` ünitesinde ARCS Motivasyon Modeline göre tasarlanan öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Niğde ili Bor ilçesinde bulunan Şehit Ramazan Konuş Ortaokulu'nda öğrenim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. `Güneş Sistemi ve Tutulmalar` ünitesi deney grubuna ARCS motivasyon modeline göre hazırlanmış ders planları temel alınarak işlenmiştir. Kontrol grubuna ise 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nda yer alan ders planları uygulanmıştır. Bu uygulama üç buçuk hafta yani on dört ders saati sürmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği` ve `Güneş Sistemi ve Tutulmalar Ünitesine Yönelik Akademik Başarı Testi` kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni; deney grubuna uygulanan ARCS motivasyon modeline göre tasarlanmış ders uygulamaları ve kontrol grubuna uygulanan 2018 Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan ders uygulamalarıdır. Bağımlı değişkeni ise akademik başarı düzeyi ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyidir. Veri toplama araçlarından başarı testi ve motivasyon ölçeği gruplara hem ön test hem de son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve bağımsız grup t test istatistik tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak; `Güneş Sistemi ve Tutulmalar` ünitesinin ARCS Motivasyon Modeli kullanılarak işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı fakat öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı sayılabilecek düzeyde bir etkisinin olmadığını tespit edilmiştir. The main aim of this study is to determine the effect of the learning approach designed according to the ARCS Motivation Model on the students academic success and motivation in the Solar System and Retention unit in the sixth grade curriculum of Science Course. The sample of the study is formed of 44 students attending Şehit Ramazan Konuş Middle School in Bor district of Niğde in the first semester of 2018-2019 academic year. In this research, experimental design with pre-test and post-test control group is used. Solar System and Eclipse unit was thought in the experimental group based on the lesson plans prepared according to the ARCS Motivation Model. In the control group, lesson plans included in the 2018 Science Course Curriculum applied. This practice lasts three and a half weeks that is fourteen hours. In this study, `Motivation Scale for Science Learning` and `Academic Achievement Test for Solar System and Eclipses Unit` are used as data collection tools. The independent variable of the research is the course applications designed according to the ARCS Motivation Model applied to the experimental group and the course applications included in the 2018 Science course curriculum applied to the control group. The dependent variable is the academic achievement level and the motivation level for science learning. The success test and motivation scale from data collection tools are applied to groups both as a pre-test and as a final test. In the analyzing of data process, arithmetic average and independent group t test are used. As a result, it is determined that the operation of the `Solar System and Eclipses` unit using the ARCS Motivation Model increases the academic success of the students, but it has no statistically significant effect on the students' motivations towards science learning.
Collections