TEZLER: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 138
-
Sosyal bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve derse karşı tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)21. yüzyılda dünyada meydana gelen değişimler her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bazı değişikler olmasını gerekli kılmaktadır. Eğitim sisteminin dinamik bir yapıda olması, yeni bilgilerin hayatımıza girmesi, eğitimde ... -
ARCS motivasyon modelinin maddenin tanecikli yapısı ünitesinde öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi: Bir karma yöntem araştırması
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-23)Bu çalışmanın amacı; ortaokul 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde ARCS Motivasyon modelinin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın çalışma ... -
Ortaokul öğrencilerinin çevre sorunları algılarının karikatür yoluyla belirlenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-05)Bu çalışma ile, ortaokul öğrencilerinin çevre sorunları algılarının karikatür yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Ortaokul öğrencilerinin buharlaşma ve kaynama kavramlarına ilişkin bilgi yapılarının analizi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin günlük deneyimlerinin fazla olduğubuharlaşma ve kaynama kavramlarına ilişkin bilgi yapılarının teori nitelikli mi yoksaparça nitelikli mi olduğunu tespit etmektir.Araştırmanın örneklemini ... -
Fen bilimleri dersinde yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Bu çalışma sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersinde Mitoz ve Mayoz Bölünme konusunun yavaş geçişli animasyon tekniği ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisini tespit ... -
Güzel sanatlar liselerinde flüt eğitiminde kullanılan etüt ve eserler
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-11)Bu araştırma flüt öğretmenlerinin Güzel Sanatlar Liseleri flüt eğitiminde kullandıkları etüt ve eserlerin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma alan araştırmasına dayalı betimsel bir çalışma olup, genel tarama ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenmeye dair görüşleri: Nitel bir araştırma
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-14)Bu çalışmanın konusu siyasi mekâna dayalı öğrenmedir. Araştırmamızın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenmeye yönelik bilgilerini ve görüşlerini tespit etmektir. Bu çerçevede özellikle ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-26)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen ... -
Eğitim fakültesi öğretim üyelerinin ve fen bilgisi öğretmenlerinin aktif öğrenme uygulamalarına yönelik görüşlerinin karşılaştırmalı incelemesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-03)Bu araştırmanın genel amacı; eğitim fakültesi öğretim üyelerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin aktif öğrenme uygulamalarına yönelik görüşlerini karşılaştırmalı incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Osmaniye 2 nolu t tipi kapalı ceza infaz kurumu`nda eğitimin önemi ve durumu
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Bu araştırma ile ceza infaz kurumlarında tutuklu ve hükümlülere verilen eğitim-öğretimin durumunu ortaya çıkarmak, bu amaçla ilgili infaz kurumunun `Eğitim Birimi` ve `Psiko-Sosyal Servisi`nin imkânlarını ve işlevselliğini ... -
Fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolü
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu çalışmanın amacı, fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolünü tespit etmektir. Amaç kapsamında her biri bağlamsal faktörler içerisinde yer alan okul fiziki şartları, müfredat, meslektaş ... -
Din görevlilerinin seslerini kullanırken yaşadıkları problemler
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu araştırmanın amacı, din görevlilerinin seslerini kullanırken yaşadıkları problemleri belirlemektir. Ayrıca araştırmanın amaç ve ilkeleri doğrultusunda, din görevlilerinin seslerini kullanırken yaşadıkları olumlu ve ... -
Atatürk Dönemi kadın eğitimciler (1923-1938)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Tarih boyunca Türk kadınının toplumdaki statüsü çeşitli nedenlerden dolayı değişiklik göstermiştir. Eski Türk toplumlarında kadın saygın bir konumdayken, İslamiyet'in kabulüyle dinin yanlış yorumlanması, gelenek ve ... -
7. sınıf fen ve teknoloji dersi `Maddenin tanecikli yapısı ve saf maddeler` konusunda artırılmış gerçeklik teknolojileri kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-22)Bu araştırmanın amacı, `Maddenin tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler` Artırılmış Gerçeklik teknolojisi kullanılarak oluşturulan öğrenme materyalinin akademik başarıya etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ön test – son ... -
Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde bilim ve sanat merkezlerinin rolü: Öğretmen ve veli görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde Bilim ve Sanat Merkezlerinin rolünün öğretmen ve veli görüşlerinden yola çıkarak ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Aksaray, ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının temel teknolojik yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Niğde il örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının temel teknoloji yeterliliklerini tespit etmek ve bu yeterlilikler ile öğretmen adaylarının demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumları ile etkili iletişim becerileri arasındaki ilişki
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik tutumları ile etkili iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve bu ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. ... -
İlkokulda öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yönteminin akıcı okuma ve okuduğunu anlamaya etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmada, Öz Değerlendirmeye Dayalı Sesli Okuma Yöntemi'nin normal sınıflarda öğrenime devam eden ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek ... -
STEM etkinliklerinin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmanın temel amacı, altıncı sınıf fen bilimleri dersinde Kuvvet ve Hareket ünitesinin STEM eğitimine dayalı etkinlikler kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerilerini kullanım düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-22)21. yüzyı1 öğrenen becerileri bireyin sahip olması gereken eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, bilgi okuryazarlığı, medya okuryazarlığı gibi becerilerden oluşmakta olup sosyal bilgiler dersi kapsamında ...