İlkokulda argüman temelli fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, argüman temelli fen öğretim modelinin, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, temel süreç becerilerine, problem çözme becerilerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkililiğini incelemek amacıyla yapılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Niğde ilinde bulunan Neziha ve Tahsin Kitapçı İlkokulu'nun 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın deney grubu öğrencilerine (n=30) argüman temelli fen öğretim modeli uygulanırken; kontrol grubu öğrencilerine (n=33) ise fen bilimleri dersi öğretim programında benimsenen yaklaşım ve model uygulanmıştır. Yöntem, araştırmada deneme modellerinden biri olan öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 18 veri analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Uygulamalardan önce deney ve kontrol gruplarını oluşturmak ve denkleştirmek için gerekli çalışmalar yapılmıştır. Araştırmanın sonucu; argüman temelli fen öğretim modelinin, öğrencilerin akademik başarılarını, temel süreç becerilerini ve problem çözme becerilerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Diğer taraftan fen dersine yönelik tutumları bakımından ise anlamlı bir etki yaratmamıştır. Anahtar Kelimeler: Argüman, Argümantasyona Dayalı Öğretim Modeli, Araştırma-Sorgulama Yaklaşımı, Fen Okuryazarlığı. The aim of this study was to investigate the effectiveness of the argument-based science teaching model on students' academic achievement, basic process skills, problem solving skills and attitudes towards science course. The study group of the study conducted in the spring semester of the 2017-2018 academic year consists of 4th grade students of Neziha and Tahsin Kitapçı Primary School in Niğde. While applying the argument-based science teaching model to experimental group students (n = 30); The control group students (n = 33) were applied the approach and model adopted in the science curriculum. In the research, experimental design with pretest-posttest control group which is one of the experimental models was used. The data obtained from the research were analyzed using SPSS 18 data analysis program. Necessary studies were carried out to establish and equalize the experimental and control groups before the applications. The result of the research; It shows that the argument-based science teaching model positively affects students' academic achievement, basic process skills, and problem solving skills. On the other hand, it has no significant effect on the attitudes towards science course.Key Words: Argument, Argumentation Based Teaching Model, Research-Questioning Approach, Science Literacy.
Collections