Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile konuşma kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi: Niğde ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile konuşma kaygıları arasındaki ilişkinin, çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının cinsiyetleri, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri ve öğretmenlik mesleğini isteyerek seçip-seçmeme durumlarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve konuşma kaygı düzeyleri üzerinde bir etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 akademik yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim gören 258 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları Kinay ve Özkan (2014) tarafından geliştirilen `Öğretmen Adayları İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği` ve Üstüner (2006) tarafından geliştirilen `Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği` dir. Elde edilen veriler IBM SPSS 21.0 programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Bulgular tablolar aracılığıyla sunulmuş ve alan yazın kapsamında tartışılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur. The purpose of this study is to investigate the relation between social studies teacher candidates' attitudes towards teaching profession and their speaking anxiety levels in terms of different variables. In this context, the study aims to find out whether the social studies teacher candidates' genders, grade levels and choice of teaching profession being voluntary or involuntary have a significant effect on their attitudes towards teaching profession and their speaking anxiety levels. The study group of the study consists of 258 social studies teacher candidates studying at Niğde Ömer Halisdemir University in 2018-2019 academic years. The data collection tools used in the study are `Speaking Anxiety Scale for Teacher Candidates` developed by Kinay and Özkan (2014) and `Scale for Attitude towards Teaching Profession` developed by Üstüner (2006). The data obtained in the study were analysed through IBM SPSS 21.0. The findings were presented through tables and discussed within literature. Also, some recommendations were made in accordance with the results of the study.
Collections