Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi algıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli yöntemiyle oluşturmuştur. Araştırmanın evrenini 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinin Melikgazi, Kocasinan ve Talas ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada seçkisiz örnekleme yöntemlerinden küme örneklemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 32 okuldan 513 sınıf öğretmeni olarak belirlenmiştir. Araştırmada 3 farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Sarı (2014) tarafından geliştirilen 23 madde 5 alt boyuttan oluşan `Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği`, Yılmaz ve Altınkurt (2013) tarafından geliştirilen 39 madde 6 alt boyuttan oluşan `Örgütsel İklim Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu` dur. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygı düzeylerinin orta-düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin matematik öğretim kaygılarının görev yapılan okulun sosyo-ekonomik düzeyi, mesleki deneyim ve okutulan sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılaştığı saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin örgüt iklimi algılarında ise görev yapılan okulun sosyo-ekonomik düzeyi ve mesleki deneyim değişkenlerine göre anlamlı farklılık saptanmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi algıları arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ve örgüt iklimine algılarında cinsiyet ve hizmet için eğitim alma değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. The aim of this study is to investigate the relationship between classroom teachers' mathematics teaching anxiety and organizational climate. The research was formed by the method of relational screening model. The population of the study consists of classroom teachers working in Melikgazi, Kocasinan and Talas districts of Kayseri province in 2016-2017 academic year. Cluster sampling, one of the random sampling methods, was used in the study. The sample group of the study was determined as 513 classroom teachers from 32 schools. Three different data collection tools were used in the study. (Anxiety Scale of Teaching Mathematics for Classroom Teachers 23 consisting of 23 items and 5 sub-dimensions developed by Sarı (2014);According to the results of the research, it was observed that the mathematics teaching anxiety levels of classroom teachers were moderate to low. In addition, it was found out that mathematics teaching anxiety of classroom teachers differed according to the variables of socio-economic level, professional experience and classroom level of the school. A significant difference was found between the teachers' perceptions of organizational climate according to the socio-economic level and professional experience variables of the school. In addition, it was found that there was a low level relationship between mathematics teaching anxiety and organizational climate perceptions of classroom teachers. There was no significant difference in the teachers' perceptions of mathematics teaching anxiety and organizational climate according to the variables of gender and education for service.
Collections