Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öncelikli amaç, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada eğitim fakültesi, devlet konservatuvarı ve güzel sanatlar fakültelerinin ilgili programlarında müzik eğitimi alan 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterlikleri tespit edilmiştir. Bunun yanında söz konusu tespitler ışığında mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerinin; öğrenim gördüğü üniversiteye, öğrenim gördüğü fakülteye, sınıf düzeyine, yaşa, cinsiyete, mezun olunan lise türüne göre farklılığı ortaya konmuştur.Araştırma tarama modelinde olup, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki mesleki müzik eğitimi veren üniversitelerdeki 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeyindeki öğrenciler, örneklemini ise 2017-2018 eğitim öğretim yılı kapsamında yedi coğrafi bölgedeki üniversitelerden basit rastgele örneklem seçme yöntemiyle belirlenen Niğde Ömer Halisdemir, Yüzüncü Yıl ve Harran Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarının; Akdeniz, Atatürk ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültelerinin; Afyon Kocatepe, Selçuk, Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarlarının 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerinde müzik eğitimi alan 550 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma ile ilgili veriler Kurtuldu ve Bulut (2016) tarafından geliştirilen Piyano Dersine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. İki bölümü olan ölçeğin birinci bölümü; kişisel bilgilerden, ikinci bölümü ise mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik öz yeterliklerini belirlemek amacıyla `Piyano dersinde ulaşılan beceri düzeyine/seviyesine yönelik öz yeterlik` ve `Piyano dersinde ulaşılan bilgi ve bilinç düzeyine/seviyesine yönelik öz yeterlik` alt boyutlarına ilişkin toplam 32 öz yeterlik ifadesinden oluşmaktadır.Araştırma bulguları doğrultusunda mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano dersine yönelik; genel öz yeterlik puanlarının ve ölçeğin alt boyutlarına yönelik öz yeterlik puanlarının katılırım olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin öz yeterlik puanlarının ve ölçeğin alt boyutuna yönelik öz yeterlik puanlarının öğrenim görülen üniversite, yaş, cinsiyet ve mezun olunan lise türü değişkeni açısından anlamsal farklılık gösterdiği; öğrenim görülen fakülte, öğrenim görülen sınıf düzeyi değişkeni açısından anlamsal farklılık göstermediği sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Mesleki Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi, Piyano Eğitimi, Öz Yeterlik. The primary purpose in this research is to examine self-efficacies towards piano lessons of the students getting occupational music education. In accordance with this purpose, in this research, self-efficacies towards piano lessons of the first, second, third and fourth year students getting music education in the related programs of the faculty of education, state conservatory or faculty of fine arts is determined. Besides, in the light of findings mentioned, differences in self-efficacies of the students getting occupational music education is presented in accordance with the universities, faculties, class level, age, sex and the type of the high school graduated from.Being a survey model, the research is a descriptive field study. Population is consisted of first, second, third and fourth year students in the universities giving occupational music education and the sample is consisted of 550 first, second, third and fourth year students chosen from departments of music education of Niğde Ömer Halisdemir and Yüzüncü Yıl ve Harran Universities, faculties of fine arts of Akdeniz, Atatürk and Nevşehir Hacı Bektaş Veli Universities and the state conservatories of Afyon Kocatepe, Selçuk, Kafkas Universities by using simple random sampling technique within 2017-2018 academic year throughout the seven geographical regions.Data related to research is collected using the self-efficacy scale towards piano lessons developed by Kurtuldu and Bulut (2016). First of the total two parts of the scale consists of personal information, and the second part consists of 32 self-efficacy statements regarding the sub-dimensions `self-efficacy in skill level/degree achieved at piano lessons` and `self-efficacy in knowledge and consciousness level/degree achieved at piano lessons` to determine self-efficacies towards piano lessons of students getting occupational music lessons.Overall self-efficacy and the scale's oriented sub-dimensions' scores towards piano lessons of the students getting occupational music education concludes as a `I agree` on the scale. Students have been shown to differ greatly at self-efficacy and the scale's oriented sub-dimensions' score in terms of variables like University one is attending/attended, age, sex and high-school one graduated from. On the other hand, students do not differ significantly in terms of variables like faculty one is attending/attended, class level one's studying at. Key words: Vocational musical education, music education, music teacher candidate, piano education, self-sufficiency
Collections