Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel dershanelere gitme nedenleri ve özel dershanede aldıkları eğitime ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel dershanelere gitme nedenleri ve özel dershanede aldıkları eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesi, sekiz üniversitede (Niğde Ömer Halisdemir, Adnan Menderes, Gazi, Kastamonu, Dicle, Yıldız Teknik, Kafkas ve Akdeniz Üniversitesi), öğrenim gören 192 son sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Adayların özel dershanelere gitme nedenleri ile özel dershanede aldıkları eğitime ilişkin görüşlerini almada veri toplama aracı olarak ölçek kullanılmıştır. Anketlerin istatistiksel analizinde istatistiksel çözümleme amaçlı bilgisayar programı olan SPSS 24.0 programından yararlanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda her alt probleme ilişkin frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X̄) ve standart sapma değerleri bulunmuştur. Bağımlı değişkene ilişkin gözlemlerin her bir grupta normal dağılım gösterdiği değişkenlerde parametrik istatistiklerden t testi ve tek yönlü varyans (Anova) analizi teknikleri kullanılmıştır. Bağımlı değişkene ilişkin gözlemlerin normal dağılım göstermediği ve varyansın homojen olmadığı değişkenlerde, parametrik olmayan istatistiklerde ilişkisiz örneklem için Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları, KPSS sınavını kazanmak için üniversitede verilen eğitimin yeterli olmadığını, dershanede verilen eğitimin daha kaliteli olduğunu düşünmektedir. Öğretmen adayları KPSS sınavında özel dershanelerde test tekniğinin uygulanıyor olmasının ve pratik bilgiler veriliyor olmasının onlar için büyük avantaj sağladığını düşünmektedir. Öğretmen adaylarının özel dershanelere gitme nedenleri ve dershanelerde aldıkları eğitime ilişkin görüşleri cinsiyet; öğrenim gördükleri üniversite, öğrenim gördükleri lise türü, öğrenim gören kardeş sayıları, ailelerinin ortalama aylık geliri, dershaneye ödedikleri kayıt ücreti değişkenlerine göre hiçbir boyutta anlamlı farklılık göstermemiştir. Bu da bize sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aynı sebeplerle dershanelere gittiklerini ve aldıkları eğitime ilişkin görüşlerinin benzer olduğunu göstermektedir. Yapılan çalışma sonuçları dikkate alındığında, üniversitelerdeki öğretim üyelerinin derslerinde adayların KPSS sınavını kazanma kaygılarını azaltacak şekilde düzenlemeler yapmaları gerektiği önerilebilir.Anahtar Kavramlar: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı, Özel Dershane, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) The main purpose of this study is to determine the reasons of social studies teacher candidates' to prefer private courses and their opinions about the education they receive in private courses. The sample of the study consists of 192 senior social studies teachers candidates' in Turkey's eight universities from seven geographical regions (Nigde Ömer Halisdemir University, Adnan Menderes University, Gazi University, Kastamonu University, Dicle University, Yıldız Technical University, Kafkas University and Akdeniz University). The research was carried out in screening model. As a data collection tool the scale was used in order to get the opinions of the teacher candidates' about the reasons for prefer to private courses and the education they received in the private classroom.In the statistical analysis of the questionnaires, SPSS 24.0, a computer program for statistical analysis, was used.As a result of statistical analysis, frequency (f), percentage (%), arithmetic mean (X̄) and standard deviation values of each sub-problem were found. In the variables where the observations of the dependent variable showed normal distribution in each group, t-test and one-way analysis of variance (Anova) techniques were used. Kruskal Wallis H Test was used for non-parametric statistics in non-parametric statistics in variables where observations of the dependent variable did not show normal distribution and variance was not homogeneous.According to the findings, pre-service teachers think that the education given at the university is not sufficient to pass the Public Personnel Selection Exam (KPSS) and that the education given at the private classrooms is better quality.The pre-service teachers think that it is a great advantage for them that the test technique is applied in private classrooms in the KPSS and that practical information is given. Pre-service teachers' reasons for prefer to private courses and their opinions about the education they receive in private courses; did not differ significantly in any dimensionin terms of gender, university, education type of high school, number of siblings, average monthly income of the family and enrollment fee paid to the classroom. This shows that pre-service teachers of social studies prefer to private classrooms for the same reasons and their opinions about the education they receive are similar.When the results of the study are taken into consideration, it may be suggested that faculty members in universities should make arrangements in their courses in a way that reduces the anxiety of candidates to pass the Public Personnel Selection Exam (KPSS).Key Words: Social Studies Teacher Candidate, Private Classroom, Public Personnel Selection Exam
Collections