İlhan Baran`ın `Çocuk Parçaları` eserinin öğrenilmesinde kullanılabilecek anlamlandırma ve örgütleme stratejilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlhan Baran'ın 'Çocuk Parçaları' isimli solo piyano eserinin öğrenilmesinde kullanılabilecek anlamlandırma ve örgütleme stratejilerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında bu eserde bulunan 9 parça anlamlandırma ve örgütleme stratejileri açısından incelenmiş ve bu eserler öğrenilirken kullanılabilecek stratejiler örneklendirilmiştir. Araştırma nitel araştırma türünde desenlenmiştir. Stratejilere ilişkin örnekler oluşturulurken Aydıner-Uygun ve Kılınçer (2017a, 2018a) tarafından geliştirilen Enstrümantal Müziği Çalışırken ve Öğrenirken Kullanılan Stratejiler Ölçeğinde yer alan anlamlandırma ve örgütleme stratejileri boyutlarındaki maddeler ölçüt alınmıştır. Araştırmada anlamlandırma ve örgütleme stratejilerine yönelik olarak parçaların tonu/modu/makamı, teknik ve müzikal öğeleri ile ritmik ve melodik yapıları analiz edilmiştir. Örgütleme stratejilerine yönelik olarak da parçaların melodi çizgileri hareket yönlerine göre gruplandırılarak grafikler halinde gösterilmiş, parçalarda bulunan ritmik ve melodik yapılar özetlenmiştir. Araştırma bir piyano eserinin çalışılması ve öğrenilmesine yönelik olarak stratejik bir bakış açısı getirmiştir. Araştırma sonucunda İlhan Baran'ın 'Çocuk Parçaları' isimli eserinin çalışılmasında ve öğrenilmesinde kullanılabilecek anlamlandırma ve örgütleme stratejilerine ilişkin bir kılavuz oluşmuştur. Bu eserde yer alan parçaların çalışılmasında ve öğrenilmesinde kullanılabilecek stratejilere ilişkin analizlerin, öğrenci ve eğitimcilere faydalı olacağı umulmaktadır. Bu araştırmayı izleyebilecek araştırmalarda, örneklendirilen stratejilerin etkililiğinin sınandığı yeni araştırmalar tasarlanabilir. The purpose of this study is to examine the elaboration and organization strategies of İlhan Baran's solo piano piece titled `Children's Pieces`. As part of the study, the nine works in this piece were examined in terms of elaboration and organization strategies, and the strategies that can be used while learning these works were exemplified. The study was employed using the qualitative research design. While developing the examples related to the strategies, items found in the elaboration and organization strategies dimensions included in the Scale for Strategies Used during the Practice and Learning of Instrumental Music, developed by Aydıner-Uygun and Kılınçer (2017a, 2018a), were taken into consideration. In the study, with tone and mode, technical and musical elements, and rhythmic and melodic structures of the pieces were analyzed in terms of elaboration and organization strategies. In terms of organization strategies, the melody lines of the pieces were grouped according to their movement direction and presented as graphs, and the rhythmic and melodic structures found in the pieces were summarized. The study brought a strategic perspective to the practice and learning of a piano piece. At the end of the study, a guideline related to the elaboration and organization strategies that can be used during the practice and learning of İlhan Baran's piece titled `Children's Pieces` was developed. It is believed that the analyzes regarding the strategies that can be used in the practice and learning of the works found in this specific piece will be beneficial for students and educators. In future studies based on this present study, new studies in which the effectiveness of the exemplified strategies are tested can be designed.
Collections