TEZLER: Recent submissions
Now showing items 381-400 of 739
-
Teknolojik pedagojik destekli öğrenme ortamının öğrencilerin fen başarısına ve motivasyonuna etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, teknolojik pedagojik destekli öğrenme ortamının öğrencilerin fen başarısına ve motivasyonuna üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, Çanakkale ili Biga İlçesinde bulunan tüm ortaokul ... -
Deneyimli fen bilimleri öğretmenleri ile aday öğretmenlerin pedagojik alan bilgisi açısından karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma deneyimli Fen Bilimleri öğretmenleri ile aday öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden durum (örnek olay) çalışması ... -
Eğitim denetimi sistemleri bakımından Türkiye ile PISA`da başarı gösteren bazı ülkelerin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkelerin ve toplumların kalkınmasında, önemli bir yere sahip olan eğitim sistemlerinin amaçlarının gerçekleştirilme düzeylerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi, etkili bir eğitim denetimi sistemi ile mümkündür. Bu ... -
Okul yöneticilerinin duygusal emek ve iş doyumu arasındaki ilişkiye dair bir inceleme
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, okul yöneticilerinin öğretmenler ile ilişkilerindeki duygusal emek ve iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Okul yöneticisi, eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinden öğrencilere, ... -
Öğretmenlerin öğretimsel liderlik rolleri ile duygusal emek gösterimleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-12)Toplumları ayakta tutan ve geleceklerine yön veren temel unsurlardan bir tanesi de okullardır. Dolayısıyla bu kurumların içindeki faktörlerin özellikle de öğretmen faktörünün iyi değerlendirilmesi gerekmektedir. Etkili bir ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin kültürlerarası duyarlılığı
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin kültürlerarası duyarlılığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin kültürlerarası duyarlılıkla ... -
Afetlere dirençli toplum oluşturmak için bireysel yeterlilikler
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dirençlilik, beklenmeyen zamanlarda oluşan kötü durumun etkilerinden hızlı bir şekilde iyileşebilme yeteneğidir. Afet dirençliliği afetlere sürekli hazır olmak, etkili müdahale edebilmek ve afet sonrasında oluşan zarardan ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında risk ( Çanakkale İli örneği )
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan risk yönetiminin işleyişiele alınmıştır. Okul öncesi eğitim kurumlarında risk arz eden fiziki ortamlarınbelirlenmesi ve bu fiziki ortamlar için alınan güvenlik ... -
Eğitim örgütünün etkililiğinin öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı eğitim örgütü olan okulların etkililik düzeylerini, yöneticilerinin yönetsel alanda yeterli olup olmadıklarını belirlemek ve okulların yöneticilerinin yönetici yeterlikleri ile okul etkililiğinin ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazdırmanın yazma yanlışlarının düzeltilmesine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazdırmanın Yazma Yanlışlarının Düzeltilmesine EtkisiBu araştırmada, geleneksel bir yazma etkinliği olarak kabul edilen fakat her dönem yazma becerisini geliştirme konusunda önemini ... -
Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkınlığının belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-04)Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkınlığının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmenlerine, etik değerlere yatkınlık ölçeği uygulanarak etik değerlere yatkınlıkları belirlenmeye ... -
The effect of providing self and anonymous peer feedback on writing assignments in a digital environment among Turkish efl high school learners
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yazma becerisi yabancı dil becerileri arasında en önemlilerinden biri olduğu kabul edilmesine rağmen, geliştirilmesi oldukça çaba gerektirir. Yazma derslerinde oluşan sorunların üstesinden gelmek için son zamanlarda ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri (Kütahya İli örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı Kütahya İli Hisarcık, Emet ve Simav ilçelerinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi sonrası hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini ... -
An investigation into the impact of anonymous digital peer feedback in undergraduate English as a foreign language writing
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-31)Dil öğretiminde ve özellikle yazma öğretiminde, öğretmen geri dönütü yıllardır başlıca yöntem olmuştur. Ancak yıllar geçtikçe öğretmen geri dönütünün öğrencilerin yazma kalitesini geliştirmesi adına yeterli olmadığı fark ... -
Kosova`daki Türk soylu çocuklara yönelik çıkarılan Bahar Dergisi`nin şekil ve muhteva açısından değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Kosova'da yayımlanan `Bahar` çocuk dergisi yabancılara Türkçe öğretimi konusunda tarihsel, sosyal ve ekonomik bağlamda önemli bir yere sahiptir. Bahar dergisi 2007- 2012 yıllarını kapsayan süreç içerisinde ücretsiz ... -
Ebeveynlerin çocukların teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri ile teknoloji kullanma amaçları, ilgileri ve yetkinlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ebeveynlerin çocukların teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri ile teknoloji kullanma amaçları, ilgileri ve yetkinlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır.İlişkisel araştırma yöntemlerinden ... -
Akademisyenlerin algıladıkları yıldırma (mobbing) davranışları ile yöneticilerin liderlik davranışları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmayla, akademisyenlerin algıladıkları yıldırma davranışları ile yöneticilerin liderlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi, akademisyenlerin algıladıkları yıldırma davranışları ve yöneticilerin liderlik ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının öz saygı düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının öz-saygı düzeylerinin sınıf düzeyi, öğretim türü, cinsiyet, yaş, not ortalaması, sınav sistemi, mezun olunan lise türü ve ailenin demografik durumuna göre farklılık gösterip ... -
Ortaokul Türkçe eğitiminde çoklu zeka kuramı
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersinin öğrenme-öğretme sürecinde çoklu zekâ kuramının uygulanması ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemeyi ve Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı'ndaki ... -
Türkçe derslerinde görsel okuryazarlık yoluyla okuma becerilerinin geliştirilmesi: Bir karma yöntem çalışması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Görsel okuryazarlık; bilişim dünyasının getirdiği yeniliklerden yararlanarak, görseller yoluyla verilen mesajların anlamlandırılması ve görsellerle yeni mesajlar üretilebilmesi becerisidir. Bu araştırmanın amacı; ortaokul ...