Deneyimli fen bilimleri öğretmenleri ile aday öğretmenlerin pedagojik alan bilgisi açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma deneyimli Fen Bilimleri öğretmenleri ile aday öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden durum (örnek olay) çalışması yöntemi kullanılmış, araştırma sürecinde farklı tabakaların incelenip karşılaştırmanın yapılabilmesi için bütüncül çoklu durum deseni benimsenmiştir.Çalışma 2015 – 2016 eğitim öğretim yılı içerisinde Konya ilinde görev yapmakta olan iki Fen Bilimleri öğretmeni ve aynı dönemde Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi son sınıfında öğrenim gören iki aday öğretmen olmak üzere dört katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi içinde yer alan maksimum çeşitlilik örneklemesine göre farklı deneyime sahip katılımcılardan gönüllülük esasına dayanarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama süreci Şubat 2016 ile Nisan 2016 döneminde üç aylık sürede gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın alt problemlerine uygun verilerin elde edilebilmesi için gözlem (ders gözlemi), görüşme (yarı yapılandırılmış görüşmeler) ve doküman analizi (alan bilgisi sınavı, ders planı, kavram haritası vs.) yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Pedagojik alan bilgisi bileşenleri dikkate alınarak betimsel ve içerik analizi ile elde edilen verilerin analizi gerçekleştirilmiş ve bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda deneyimli öğretmenlerin konu alan bilgisinin, öğrenci ve öğrenci anlayışı bilgisinin ve müfredat bilgisinin aday öğretmenlere göre daha iyi olduğu ortaya çıkmıştır. Pedagojik alan bilgisinin bir diğer bileşeni olan öğretim strateji, yöntem ve teknik bilgisinin teorikte aday öğretmenlerde iyi olduğu ama uygulamaya koyamadıkları, her katılımcının bu bileşende farklılaştığı tespit edilmiştir. Diğer bir bileşen olan ölçme ve değerlendirme bilgisinde ise bütün katılımcıların birbiri ile aynı düzeyde olduğu ve genellikle geleneksel teknikleri seçtikleri tespit edilmiştir. Bütün bileşenler ortak değerlendirildiğinde deneyimli öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerinin aday öğretmenlere göre çok iyi olduğu görülmüştür. Fakat deneyim süresinin artmasının pedagojik alan bilgisi gelişiminde her katılımcı için farklılık göstereceği anlaşılmıştır. The purpose of this research is to compare the pedagogical content knowledge of pre-service and in-service teachers. In this study, sample method, which is a method of qualititative research, was used. During the research, in order to study and compare the different levels, totalitarian multi-state pattern was preferred.Four teachers participated the study, two of them are in-service teachers in goverment scholl and other two are pre-service teacher at Necmettin Erbakan University. In the study, the participants were chosen voluntariliy from the teachers who have different experiences acording to maximum variation sampling that is found in purposive sampling technique.In the study, datas were gathered in three months from February 2016 till April 2016. In order to gain data appropriate for the minor problems of the study, observation, interview and document analysis techniques were used together. Analyse of the datum, that was gained by betimsel ve içerik analizi regarding pedagogical content knowledge components, was done and reached to the findings. Through the findings that has been gained, in-service teacher are better than pre-service teachers – in knowledge of curriculum, knowledge of student an student understanding and content knowledge. Pre-service teachers are better in knowledge of instructional strategies in theory, that is another component of pedagogical content knowledge, but they can't apply and every attendant has differences in component. In knowledge of assessment, which is another component, all the attendants are in same level and they usually prefer traditional techniques. When we evaluate all the compenents, it has been that in-service teachers' pedagogical content knowledge is better than pre-service teachers'; but increase of the experience period shows difference for every attendant in development of pedagogical content knowledge.
Collections