An investigation into the impact of anonymous digital peer feedback in undergraduate English as a foreign language writing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil öğretiminde ve özellikle yazma öğretiminde, öğretmen geri dönütü yıllardır başlıca yöntem olmuştur. Ancak yıllar geçtikçe öğretmen geri dönütünün öğrencilerin yazma kalitesini geliştirmesi adına yeterli olmadığı fark edilmiştir. Sonuç olarak, çeşitli çalışmalar neticesinde akran geri dönütü ortaya çıkmış ve yabancı dil öğretiminde ve yazmayı değerlendirmede yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemelerle çevrimiçi akran geri dönütü önem kazanmış ve yabancı dil derslerinde öğretmenler tarafından kullanımı artarak devam etmiştir. Bu doğrultuda, bu çalışma çevrimiçi akran geri dönütünün ikinci dil öğrencilerinin yazdıkları metinlerin düzeltilmesine olan etkisini araştırmak amacıyla nicel ve nitel olarak yapılmıştır. Çalışma, Çanakkale OnsekizMart Üniversitesi'nde 20 hazırlık sınıfı öğrencisi ile yürütülmüştür. Süreç boyunca, öğrenciler geri dönütlerini dijital bir ortam olan, Turnitin'de anonim olarak değiştirmişlerdir. Akran dönütünün dengeli olarak dağıtılmasının sağlanması amacıyla, katılımcılar öncelikli olarak iyi, orta ve zayıf olmak üzere üç gruba ayrıldı. Araştırmanın bulguları öğrencilerin noktalama ve kelime hatalarını bulma ve düzenleme konusunda en iyi olduklarını göstermektedir. Ayrıca, çalışmada gözden geçirenler olarak öğrencilerin ödevlerin düzensel sorunları fark etmede iyi oldukları tespit edildi. Öğrencilerle yapılan birebir görüşmelerin bulgularına göre, çoğu öğrencinin çevrimiçi akran dönütünü memnuniyetle karşıladığı ve anonim olması açısından takdir ettikleri tespit edildi. Çevrimiçi anonim akran geri dönütü öğrenciler tarafından yararlı bulunduğu için, dil öğretmenleri tarafından yazma derslerinde kullanılması önerilmektedir. In language teaching and especially in teaching writing, teacher feedback has been the primary method for years. But over the years, it has been realized that teacher feedback is not enough to improve students' writing skills. In consequence, several studies have been conducted and peer feedback has emerged and started to be used widely in foreign language teaching and assessing writing.With the advances in computer technology, online peer feedback has become important and been used increasingly by teachers in language classrooms. Related to this, the current study was conducted with both quantitatively and qualitatively with the aim of exploring the impact of online peer feedback on second language (L2) writers' revisions. The study was carried out with 20 students of English preparatory class at Çanakkale OnsekizMart University. During the process, students exchanged peer feedback anonymously on Turnitin, as a digital setting. The student participants were divided into three groups as good, moderate and weak beforehand. The findings of the study revealed that students were good at commenting about the content of tasks most. It was also found that, students as reviewers did well by realizing organizational problems of the assignments. Regarding visible changes, student reviewers are also capable of detecting punctuation and connector errors. According to the findings of the interview sessions with the students, it was found that most of the students welcomed and appreciated online feedback in terms of its anonymity. Since digital anonymous peer feedback has been found beneficial, language teachers are expected to use it in their writing classes.
Collections