Teknolojik pedagojik destekli öğrenme ortamının öğrencilerin fen başarısına ve motivasyonuna etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, teknolojik pedagojik destekli öğrenme ortamının öğrencilerin fen başarısına ve motivasyonuna üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, Çanakkale ili Biga İlçesinde bulunan tüm ortaokul öğrencileridir. Örneklemi ise Çanakkale'nin Biga ilçesindeki Biga Ortaokulundaki 98 ortaokul 1. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Dört sınıftan oluşan çalışma grubu rastgele seçimle deney ve kontrol grubuna ayrılmıştır. Sırasıyla, 48 öğrencili 5/C–5/D sınıfları deney grubu olarak ve 50 öğrencili 5/G–5/F sınıfları kontrol grubu olarak adlandırılmıştır. Ön-test, son-test ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak yapılan bu çalışmada, fen akademik başarı testi olarak `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesi kazanımlarına uygun hazırlanan 25 soruluk bir test ve 5'li likert test olarak hazırlanan 35 sorulu oluşan fen motivasyon testi kullanılmıştır. Çalışma süresi boyunca, dersler deney grubu öğrencilerine simülasyonlar ile desteklenerek oluşturulan teknolojik pedagojik destekli öğrenme ortamında, kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı sınıf ortamında anlatılmıştır. Dört haftalık ders anlatımının sonunda, yapılan fen akademik başarı testi son-test sonuçlarına bakarak deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilere göre daha başarılı olduğu söylenebilir. Ancak fen motivasyon testi sonuçlarına göre iki grup arasında anlamlı sayılabilecek bir fark bulunamamıştır. The purpose of this work is the determination of the effect of the technological pedagogical classroom environment on the achievement and motivation of student. The universe all students of the Secondary School in Biga town of Çanakkale city. The sample is occurred with the 98 first-year students in Biga Secondary School in Biga town of Çanakkale. The study groups including four classes were divided into the experimental group and the control group randomly selected. The 5/C–5/D classes with 48 students and the 5/G–5/F classes with 50 students were called as the experimental group and the control group, respectively. For the data collection tools, the science academic achievement test with 25 multiple choice questions related to the concept of `the electricity in our lives` and the science motivation scale with 35 questions preparing as five-point likert scale were used in this study performed by using the pre-test/post-test with control group experimental pattern. During the study period, the lectures were performed in technological pedagogical classroom with a software simulation for the experimental group while the traditional teaching methods were used for the control group students in the other classroom. At the end of a four-week lectures, according to the results of the science academic achievement test, the students in the experimental group are more successful than others in the control group. However, the significant differences were not found in between both study groups according to the results of the motivation test results.
Collections