TEZLER: Recent submissions
Now showing items 401-420 of 739
-
İlköğretim branş öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kulllanım düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-16)Teknoloji, artık hayatımızın her alanında bize kolaylıklar sağlayan ve hayat standartlarımızı yükselten bilgi ve araçların tümü olarak tanımlanabilir. Bu nedenle teknolojinin eğitim ve öğretim alanına girmesi kısa zamanda ... -
Osmanlı kuruluş dönemi eğitim yatırımları ve politikaları: Bursa Edirne ve Gelibolu medreseleri örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-18)Bu çalışmada Osmanlı Devleti'nin kuruluş döneminde Bursa, Edirne ve Gelibolu'dafaaliyet gösteren medreseler için uyguladığı eğitim yatırımları ve politikalarının ortayaçıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Tartışmacı metin yazma öğretiminin öğrencilerin yazma becerilerine, eleştirel düşünmelerine, yazmaya yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tartışmacı metin yazma öğretiminin öğrencilerin yazma becerilerine, eleştirel düşünmelerine, yazmaya yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisiBu araştırmanın amacı 6. sınıf Türkçe dersinde süreç temelli hazırlanan tartışmacı ... -
Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitimin beş yaş grubundaki çocukların ilköğretime hazır bulunuşluk seviyelerine etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-19)Bu çalışmada Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitim alan beş yaş grubu çocukların ilköğretime hazır bulunuşluk seviyelerindeki değişimin incelenmesi amaçlanmaktadır.Bu çalışmanın evrenini Balıkesir ili Edremit ilçesindeki ... -
Çanakkale 112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarında görev yapan sağlık personellerinin afet farkındalığı ve afetlere hazırlık düzeyleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-12)Bu araştırmada, Çanakkale 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında görev yapan sağlık personellerinin afet farkındalığı ve afetlere hazırlık düzeylerine ne derece sahip oldukları ve bu düzeyleri etkileyen faktörleri ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin duygusal algı becerisi düzeylerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Dilin, temel olarak, bireyler arası iletişimi sağlayan bir araç görevi gördüğü herkesçe bilinen bir gerçektir. Bu nedenle dil öğretiminde yapılan uygulama ve etkinlikler iletişimi ve etkileşimi kolaylaştırıcı şekilde ... -
İngilizce öğretim sürecinde diyalojik pedagojinin uygulanmasına yönelik fırsat ve sınırlılıkların incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-24)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf İngilizce derslerinde diyalojik pedagojinin uygulanma düzeyi ile diyalojik pedagojinin uygulanmasına yönelik fırsat ve sınırlılıkları belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) mesleklerine yönelik ilgilerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin FeTeMM mesleklerine yönelik ilgilerinin incelenmesi, bu konu kapsamında durumun belirlenmesidir.Çalışmada, karma yöntem araştırması ve bu yaklaşımın desenlerinden biri olan ... -
Türkçe-Fransızca iki dillilerde Türkçenin terk edilmesinin ve dil kaybının sebepleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu araştırmanın amacı Fransa'da yaşayan Türkçe-Fransızca iki dilli bireylerin Türkçeyi terk etmelerinin sebeplerini tespit etmektir. Fransa'da yaşayan Türk toplumu, toplumsal iki dillilik özelliklerine sahiptir. ... -
Okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu çalışma öğretmenlerin; ilkokul, ortaokul ve lise okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarını nasıl algılandıklarının ortaya konulması ve bu algıların öğretmenlerin motivasyonu ile ilişkisinin ortaya konulması ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının temel eğitimden orta eğitime geçiş sınavındaki matematik başarılarına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu araştırmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavındaki başarılarına olan etkilerini ortaya koyabilmektir. Kavramsal çerçevede araştırmanın amacı, önemi ... -
Özerk öğrenme, yansıtıcı düşünme ve başarı yönelimleri arasındaki ilişkiler: İngilizce dersi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-21)Bu çalışmada 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi özerk öğrenme, yansıtıcı düşünmeve başarı yönelimleri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi; yansıtıcı düşünmedüzeyleri ile özerk öğrenme ve başarı ... -
Afet ve acil durum çalışanlarının kültürel değer yönelimleri ile bireysel çatışma yönetim yaklaşımları ilişkisi: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)Bu araştırma da, Afet ve Acil Durum alanlarında görev yapan; Acil Sağlık Hizmetleri personelinin, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü personelinin ve Çanakkale Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü personelinin kullandıkları çatışma ... -
Öğretmenlerin performans değerlendirmesinin kurum yöneticilerine bırakılması ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu çalışmanın amacı, eğitimin en önemli kaynaklarından biri olan öğretmenin kendisini geliştirmesi için yapılan öğretmen performans değerlendirmesinin kurum yöneticilerine bırakılmasını yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine ... -
İngilizce dersinde basamaklı öğretim programına ilişkin bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-21)Çağdaş eğitim anlayışında bireylerin öğrenme şekillerine odaklanılmaktadır. Bireylerin öğrenme sürecinde bireysel gereksinim ve özelliklerine uygun etkinliklere katılmaları ve sorumluluk almaları kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi ... -
Okullarda entelektüel sermaye, inovasyon ve etkililik ilişkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-15)Entelektüel sermaye bir örgütün sahip olduğu insanları, yapıyı ve ilişkileri içine alan, maddi olmayan fakat örgüte değer katan, örgütün işleyişini belirleyen önemli bir güçtür. Tüm örgütler için bir anlam ifade eden bu ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma dersleri hakkındaki görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-04)Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi son yıllarda önem kazanmıştır. Dünyadaki hareketlilik ve çeşitli nedenlerle ülkelerinden ayrılan insanlar başka ülkelerde yaşamayı seçmektedirler. Gerek iş gerekse özel yaşantıları açısından ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde geri bildirimle ilgili öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-28)Bu çalışma Türkiye'ye Türkçe öğrenmek için gelen üniversitelerin Türkçe Öğrenme Merkezlerinde (TÖMER) öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin, dört temel beceriden biri olan yazma becerilerini geliştirmeye yönelik ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarındaki yöneticilerin empatik eğilimleri (İzmir ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bireylerin, topluma uyumlu bir yaşam sürdürmeleri nedeniyle hayatları boyunca başka bireylerle iletişim halinde olması temel ihtiyaçlarından biridir. İletişimde taraf olan bireylerden biri hislerini, fikirlerini ve taleplerini ... -
Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları, Çomü Eğitim Fakültesi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)ÖzetÜniversite Öğrencilerinin Epistemolojik İnanç Düzeyi ÇOMÜ Eğitim Fakültesi ÖrneğiBu çalışmanın amacı, ÇOMÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inanç düzeyini tespit etmek ve sınıf düzeyinin öğrencilerin ...