EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 472
-
Güneş sistemi ve ötesi: Uzay Bilmecesi` ünitesi için bilişsel yük kuramı ilkelerine göre geliştirilen teknoloji destekli rehber materyallerin etkililiğinin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 7. sınıf `Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi` ünitesi için Bilişsel Yük Kuramı ilkelerine göre geliştirilen teknoloji destekli rehber materyaller ile yapılan öğretimin, öğrencilerin ... -
Matematik öğretmeni adaylarıyla yürütülen ders imecesinde dış uzmanların paylaşım içerikleri ve rolleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Hizmet-içi ve hizmet-öncesi öğretmen eğitiminde kullanılan ders imecesi modeli çalışmalarına destek olmak amacıyla dışarıdan uzman kişiler (knowledgeable others) sürece katılabilmektedir. Bu araştırma, matematik ders imecesi ... -
Farklı öğrenme yaklaşımlarına sahip öğretmen adaylarının öz düzenlemeli öğrenmelerinin geliştirilmesinde portfolyo kullanımının etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 'Ölçme Değerlendirme Dersi' kapsamında, farklı öğrenme yaklaşımlarına sahip, Biyoloji Öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının, öz düzenlemeli öğrenmelerinin gelişimi üzerine ... -
Tarih öğretmenlerinin müze ziyaretleri hakkındaki görüşleri: Trabzon örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müze ziyaretleri ile ilgili tarih öğretmenlerine yönelik yapılan bu araştırmada; tarih öğretmenlerinin müze ziyaretleri hakkındaki görüşlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda tarih öğretmenlerinin ... -
Halide Nusret Zorlutuna ve İsmet Kür`ün eserlerinde eğitim evreninin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim ve edebiyat, kelime anlamları başta olmak üzere birçok ortak noktayı bünyelerinde barındırır. Bu iki kavramın tarih boyunca birbirlerini nasıl dönüştürdüğü ve etkilediği bilimsel araştırmalara da konu olmuştur. Her ... -
Çevrimiçi derslerin verimliliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilişim teknolojilerindeki hızlı değişime bağlı olarak uzaktan eğitimde meydana gelen gelişmeler, uzaktan eğitimin bir öğretim yöntemi olarak benimsenmesi sürecini hızlandırmış; uzaktan eğitime olan ilgi ve talep günden ... -
Asitler ve bazlar konusunda REACT stratejisine göre materyallerin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, asitler ve bazlar konusundaki kavramlara yönelik REACT stratejisine dayalı olarak rehber materyal geliştirmek, uygulamak ve etkililiğini değerlendirmektir. Çalışmada yarı deneysel yöntem ... -
9. sınıf öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri anlamlandırma yeterlikleri ile matematik problemlerini çözme başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 9. sınıf öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri anlamlandırma yeterlikleri ile matematik problemlerini çözme başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Nitel ve nicel yaklaşımların birlikte ... -
Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin benlik kavramlarını açıklamada öz-yeterlik inançlarının ve sosyal becerilerinin rolü
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Özgül öğrenme güçlüğü olan çocukların akademik güçlüklerinin yanında sosyal, kişisel ve duygusal sorunlarının da olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı özgül öğrenme güçlüğü olan çocukların benlik kavramlarını ... -
Ergenlerde kendine zarar verme davranışının risk alma davranışı ve algılanan sosyal destek açısından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kendine zarar verme davranışı hem ergen hem de çevresi için önemli bir problem olarak görülmektedir. Ergenlik döneminde başladığı kabul edilen kendine zarar verme davranışının çok boyutlu olarak ele alınması, bu davranışın ... -
Akademisyenlerde erteleme ile kişilik özellikleri ve mükemmeliyetçilik arasındaki ilişkiler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Erteleme davranışı birçok insanın hayatında var olan bir problem olarak görülmektedir. Yoğun bir iş yaşantısı olan akademisyenlerin erteleme davranışlarının incelenmesi, akademisyenlerin erteleme davranışlarının azaltılmasına ... -
Fizik öğretiminde REACT öğretim stratejisine dayalı olarak geliştirilen yenilikçi teknoloji destekli zenginleştirilmiş öğretmen rehber materyallerinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, fizik öğretiminde REACT öğretim stratejisine dayalı olarak geliştirilen yenilikçi teknoloji destekli zenginleştirilmiş öğretmen rehber materyallerini değerlendirmektir. Bu kapsamda geliştirilen ... -
Matematik öğretmenlerinin yazılı sınavlara not vermelerini etkileyen faktörler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin etkili ve başarılı kılınması ve eğitimde beklenilen sonuçlara ne ölçüde ulaşıldığının belirlenmesi açısından ölçme ve değerlendirmenin önemi farklı araştırmacılar tarafından dile getirilmektedir. MEB ölçme ... -
Farklı programlardaki öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ortamlarına uyum aşamalarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada uzaktan eğitim ortamlarında ders veren farklı programlardaki öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ortamına uyum aşamalarının nasıl gerçekleştiğini açıklamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın ... -
Dokuz ve onuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile matematik kaygıları, benlik saygıları, akademik öz-yeterlik inançları ve otomatik düşünceleri arasındaki ilişkiler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematik başarısını sadece alan bilgisinin ve eğitiminin niteliğiyle açıklamaya çalışmak sınırlı bir yaklaşımdır. Bunların yanında matematik başarısı ile bazı psikolojik değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyen çalışmalara ... -
Görsel sanatlar dersinin yaratıcı düşünme becerisine katkısının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ülkemizde değişen eğitim programları sonucunda önem kazanan yaratıcı düşünme becerisinin Görsel Sanatlar dersine ne ölçüde katkıda bulunduğunu belirlemektir. Çalışmada lise 9., 10., 11. ve 12. sınıfta ... -
Teknoloji destekli bilimsel araştırma (TEDBA)modelinin uygulanabilirliği: Çevre kimyası seçmeli dersi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, TEDBA modeline göre yürütülen çevre kimyası dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının özgüvenlerine ve bilimsel kavramsallaştırma, bilimsel araştırma ve bilimsel iletişim ile ilgili bilgi ... -
Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Milli Eğitim Bakanlığı'nın, son yıllarda uygulamaya koyduğu FATİH projesinin temel bileşenlerinden birisi olan `e-içeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi` kapsamında Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından ... -
11. sınıf öğrencilerinin romana karşı tutum ve roman okuma alışkanlıklarının belirlenmesi (Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi ve Beşikdüzü İMKB Anadolu Lisesi örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Roman; sosyal, kültürel ve psikolojik bakımdan gençler üzerinde oldukça etkiye sahip olan edebî bir türdür. Bu çalışma, Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi ve Beşikdüzü İMKB Anadolu Lisesi 11.sınıf öğrencilerinin romana karşı ... -
Farklı eğitim düzeylerindeki öğrencilerin ve öğretmen adaylarının modellerle ilgili görüşlerinin karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Modeller, fikir, nesne, durum, işlem, olay veya sistemlerin temsilleridir. Dolayısıyla aynı gerçekle ilgili birçok model olabilir ve modeller dinamik bir doğaya sahiptirler. Ders kitapları ve diğer kaynaklar modelleri sıkça ...