EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
Algılanan empatik sınıf atmosferi ile benlik imgesi arasındaki ilişki
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06) -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi matematik uygulamalarının okul öncesi eğitim programına uyumluluğu
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son zamanlarda yenilenen eğitim ve öğretim programlarıyla birlikte matematik eğitimi alanında yapılan araştırmalar artmaya başlamıştır. Bununla birlikte yenilenen programların uygulayıcısı olan öğretmenleri merkeze alan ... -
Çevre için eğitimde alternatif öğretim etkinliklerinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, ozon tabakasının incelmesi, sera etkisi ve küresel ısınma gibi küresel boyut kazanmış çevre sorunları ile ilgili hazırlanan alternatif öğretim etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin akademik ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini geliştirmesinde ve kavramsal değişim sağlamasında zenginleştirilmiş laboratuar rehber materyallerinin etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Fen Öğretimi Laboratuarı Uygulamaları dersi kapsamında ?Buharlaşma ve Kaynama?, ?Asit-Baz Nötrleşme Reaksiyonları?, ?Çözünme ve Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler?, ?Gaz Yasaları?, ?Reaksiyon Hızına Etki ... -
Liselerde okutulan 9. sınıf Türk edebiyatı ders kitabında bulunan coşku ve heyecanı dile getiren metinler ünitesi hakkında öğrenci görüşleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, liselerde okutulan 9.Sınıf Türk Edebiyatı ders kitabında bulunan Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler Ünitesi'nin içeriğinin öğrenilme düzeyini tespit etmek amacıyla yapılmış nitel ve nicel bir ... -
On ikinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım bozuklukları üzerine bir çalışma: Ardeşen ilçesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Ardeşen ilçesinde on ikinci sınıfta okumakta olan öğrencilerin yazılı anlatım bozukluklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada, Ardeşen ilçesinde bulunan Öğretmen Lisesi, Anadolu Lisesi ve Türk ... -
Doğrusal ve düzlemde hareket ünitelerinin matematiksel modelleme kullanılarak öğretiminin öğretmen adaylarının öğrenmelerine etkileri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Teoride fizik ve matematiğin öğrenciler tarafından ilişkilendirilerek günlük hayatlarında kullanmaları beklenmesine rağmen pratikte bu ilişki sağlanamamaktadır. Ancak fizik derslerinde kullanılan matematiksel modelleme ... -
Fen ve teknoloji öğretmenleri için geliştirilen proje tabanlı öğretim yöntemi konulu bir destek programının etkilerinin araştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğretim Yöntemini (PTÖY) sınıflarında etkili bir şekilde kullanılabilmelerine katkı sağlamak amacıyla Öğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişimi (ÖSMG) modeli uyarınca ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde elektromanyetizma konusu ile ilgili pedagojik alan bilgilerinin araştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının, elektromanyetizma konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerine öğretmenlik uygulaması dersinin etkisini belirlemektir. Nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden ... -
Yapılandırmacı öğrenme kuramı çerçevesinde bilgisayar destekli öğretim materyali geliştirilmesi, uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi: Çekirdek kimyası (radyoaktivite) örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Çekirdek Kimyası (Radyoaktivite) ünitesindeki kavramlara yönelik yapılandırmacı öğrenme kuramının dört aşamalı modeline dayalı BDÖ materyali geliştirilmesi ve bu materyalin öğrencilerin tutumları, ... -
Atasözlerinin değerler eğitimindeki yeri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitmek ve eğitilmek bir ihtiyaçtır. Bir toplumun parçası olan birey, eğitilmeye; parçası olduğu toplum ise sağlıklı bir gelişim için eğitmeye ihtiyaç duyar. Eğitim, birikimli olarak ilerlemektedir. Eğitim geçmişi, ... -
Fizik öğretim programının uygulanmasının değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde 2007 yılında fizik öğretim programı yenilenmiştir. Programın ne kadar başarılı olacağı, onu uygulayacak kişinin niteliğine, altyapının uygunluğuna ve doğru uygulama şekline bağlıdır. Programın gerçekteki işlerliğinin ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi proje görevi başarı puanları ile akademik başarı ve derse yönelik tutum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değişim süreklidir ve çağın getirisi olan bu değişikliklere her alanda uymak gerekir. Eğitim öğretimde de gerekli değişim ve gelişim yapılmalıdır ki istenilen başarı sağlansın. Eğitimde tüm dersleri etkileyen Türkçe dersi ... -
Muzaffer İzgü`nün romanlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı Muzaffer İzgü'nün romanlarını değerler eğitimi açısından incelemektir. Araştırmanın birinci bölümünde problem durumuna bağlı olarak alt problemler, tezin önemi ve amacı, sınırlılıklar, ... -
Bilimsel süreç becerileri yaklaşımının model kullanarak uygulanmasının öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve motivasyonlarına etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen bilgisi, öğrencilerin zorlandıkları derslerin başında gelmektedir. Öğrencileri fen bilgisi ile barıştırmanın ve onlara eğlenerek öğrenme ortamı sağlamanın en verimli yollarından biri eğitsel modeller kullanmaktır. Bu ... -
13-21 yaş arası futbolcuların yaşadıkları kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın amacı, Gençlerbirliği futbol Kulübü'nün alt yapı yarışmacı gruplarında yer alan U13-14-15-16-17-18-19-20 yaş ve üzeri takım oyuncularının yaşadıkları Anksiyete düzeylerinin maç öncesinde ve maç sonrasında, ... -
İlköğretim öğretmenlerinin teknolojiyle öğrenme-öğretme süreçlerini bütünleştirme düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin teknolojiyle öğrenme-öğretme süreçlerini bütünleştirebilme düzeylerine ilişkin görüşleri incelenmektedir. Bu doğrultuda, hizmet öncesi öğretmen eğitimindeki teknoloji içerikli ... -
Profesyonel futbolcuların aerobik kapasite ve toparlanma sürelerinin karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, profesyonel futbolcuların, aerobik güç performanslarının ve toparlanma sürelerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla, yapılan çalışmada profesyonel 24 futbolcu katılmış ve oyuncular kaleci: (3), defans: ... -
Farklı germe sürelerinin dikey sıçrama performansına etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma farklı germe sürelerinin dikey sıçrama performansı üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, yaşları 17-24 arasında değişen 120 öğrenci (60 erkek, 60 bayan) tesadüfi örneklem metoduyla ... -
Bilimsel söylevlerle desteklenmiş birleştirme I tekniğinin öğrencilerin çevre konularındaki öğrenmeleri üzerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın temel amacı, bilimsel söylevlerle desteklenmiş birleştirme I tekniğinin çevre eğitiminde; küresel ısınma, sera etkisi, ozon tabakasının incelmesi ve yanardağ patlamaları konularında ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ...