9. sınıf öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri anlamlandırma yeterlikleri ile matematik problemlerini çözme başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 9. sınıf öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri anlamlandırma yeterlikleri ile matematik problemlerini çözme başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Nitel ve nicel yaklaşımların birlikte kullanıldığı araştırmada bir devlet lisesinde öğrenim gören 146 9. sınıf öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematiksel Kavram ve Semboller (MATEKS) Formu ve Matematik Problemler (MATEP) Formu kullanılmıştır. MATEKS formunda kullanılan 15 soru ve MATEP formunda kullanılan 15 problem öğrencilerin gerek uygulama tarihine kadar 9. sınıfta gerekse önceki sınıflarda öğrenmiş oldukları konularla ilgilidir. Formların öğrencilere farklı zamanlarda uygulanmasıyla elde edilen veriler arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak incelenmesiyle nicel analiz; verilerin içeriğinin detaylı olarak incelenmesi ve karşılaştırılmasıyla da nitel analiz gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın bulguları öğrencilerin matematiksel kavram ve sembolleri anlamlandırma yeterlikleri ile matematik problemlerini çözme başarıları arasındaki ilişkinin boyutlarını ve yoğunluğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulardan matematiksel kavram ve sembolleri anlamlandırma yeterliğinin matematik problemlerini çözme başarısında önemli bir rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın nicel ve nitel bulgularından hareketle varılan sonuçlara dayanarak matematik eğitimi ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Matematiksel Kavram ve Semboller, Problem Çözme Başarısı The aim of this study is to determine the relation of interpretation skills of 9th grade students related with mathematical concepts and symbols and their success in solving math problems. In the research where qualitative and quantitative approaches were used together, study was conducted with 146 9th grade students having education in a state high school. In the research mathematical concept and symbols form and mathematical problems form were used as data collection tool. 15 question used in mathematical concept and symbols form and 15 problems used in mathematical problems form are related with subjects which students learned until application date and in previous grades. Quantitative analysis was made by statistical examination of relation between data obtained by applying the forms to students in different times. Qualitative analysis was made by examining and comparing data content in detail. Findings of study presented the dimensions and intensity of the relation between skills of students related with interpretation of mathematical concept and symbols and their success of solving math problems. From these findings it was concluded that interpretation skill of mathematical concepts and symbols play an important role in success related with solving math problems. Depending on the conclusions reached through qualitative and quantitative findings of the study, suggestions were made related with math education. Key words: math education, mathematical concept and symbols, problem solving success
Collections