Teknoloji destekli bilimsel araştırma (TEDBA)modelinin uygulanabilirliği: Çevre kimyası seçmeli dersi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, TEDBA modeline göre yürütülen çevre kimyası dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının özgüvenlerine ve bilimsel kavramsallaştırma, bilimsel araştırma ve bilimsel iletişim ile ilgili bilgi düzeylerine etkisini incelemektir. Bu çalışma, 2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören ve çevre kimyası seçmeli dersini alan 117 son sınıf öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Karma yöntem kapsamında veri toplamak amacıyla, çevre kimyası anketi, teknoloji destekli bilimsel araştırma özgüven formu (TEDBA-ÖF), çevre kimyası araştırma projeleri ve TEDBA web sitesi diyalogları kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, TEDBA modelinin geçerliliğini ve uygulanabilirliğini göstermektedir. Bu çalışmayla fen bilgisi öğretmen adaylarının alan bilgileri üzerinde eleştirel düşünme ve sorgulama yeteneklerinin belirli düzeyde gelişmiş olduğunu ortaya çıkarmaktadır. TEDBA modelinin uygulanabilirliğini tehdit eden en önemli faktörün, öğretmen adaylarının son sınıf olmaları dolayısıyla KPSS kaygısı olduğu sonucuna ulaşılabilir. Bu tür eksiklikleri minimuma indirmek için, benzer uygulama sürecinin lisans eğitimin diğer yıllarından yapılması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Kavramsallaştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel İletişim, Çevre Kimyası, Teknoloji Destekli Bilimsel Araştırma (TEDBA), Yenilikçi Teknolojiler. The aim of this study is to investigate the effects of environmental chemistry elective course via technology embedded scientific inquiry (TESI) on science student teachers' self-confidence and knowledge levels of scientific conceptualization, scientific investigation and scientific communication. This study was conducted with 117 senior science student teachers enrolled to environmental chemistry elective course in 2011-2012 academic year at Fatih Faculty of Education, Karadeniz Technical University. Within mixed methodology, Environmental Chemistry Survey, Technology Embedded Scientific Inquiry Self-Confidence form (TESI-CF), Environmental Research Project Reports and dialogues from TESI web-site were employed to collect data. The results indicate feasability and applicability of the TESI model. This study reveals that the science student teachers' critical thinking and inquiry skills of content knowledge are somewhat developed. It can be deduced that the main factor threatening applicability of the TESI model is anxiety of Public Personel Selection Examination (KPSS) due to their senior year in teacher education programme. To minimize such pitfalls, it is recommended that similar implementation procedure be undertaken in earlier years of the undergraduate level.Key Words: Scientific Conceptualization, Scientific Investigation, Scientific Communication, Enviromental Chemistry, Technology Embedded Scientific Inquiry, Innovative Technologies.
Collections