Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Bakanlığı'nın, son yıllarda uygulamaya koyduğu FATİH projesinin temel bileşenlerinden birisi olan `e-içeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi` kapsamında Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından çevrimiçi sosyal bir eğitim platformu olan Eğitim Bilişim Ağı (eba) oluşturulmuştur. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı'na yönelik bakış açılarının ve kullanım durumlarının belirlenmesi ve siteye ilişkin bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak online anket geliştirilmiştir. Uzman görüşü doğrultusunda hazırlanan anket 47 maddeden ve farklı soru türlerinden oluşturulmuştur. Geliştirilen anket internet ortamında öğretmenlere ulaştırılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi, farklı illerde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 203 öğretmenden oluşmaktadır. Anket ile elde edilen veriler SPSS 16 programıyla analiz edilmiş ve veriler frekans ve yüzde değerleri olarak verilmiştir. Ayrıca farklı değişkenlerin birbirleri ile ilişkilerini göstermek amacıyla çapraz tablo kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin eba ile ilgili yeterli bilgilerinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin eba'yı sıklıkla kullanmadıkları ancak eba'nın kullanışlı, etkili ve verimli bir site olduğu düşüncesine sahip oldukları da belirlenmiştir. Öğretmenlerin eba ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olmaları ve eba'yı daha etkin kullanmaları için okullarda tanıtım ve teşvik çalışmaları yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: eba, Eğitim Bilişim Ağı, FATİH projesi, Eğitim Teknolojisi As a main component of FATIH Project, which has recently been applied by Ministry of National Education, as part of `Provision and Conduction of e-content`, a social educational platform, Education Information Network (EIN) has been established by General Directorate of Innovation and Education. In this study, besides making an evaluation regarding the platform, it is aimed to signify how teachers, who work at schools of Ministry of National Education, perceive, and use Educational Information Network. The research was conducted considering descriptive and relational screening model. An online survey was designed as data collection tool. The survey, which was designed by consulting to an expert, consists of 47 items and various question types. The survey was conducted to teachers as online. The sample of the research is 203 teacher participants, who teach in different cities and at schools of Ministry of National Education. The data gathered by the survey was analyzed through SPSS 16 software as frequency and percentage values. İn addition, a crosstab was used to reveal the relation of different variables. The results show that teachers do not have enough knowledge about EIN. Moreover, it is signified that although teachers do not often use EIN, they perceive EIN as effective, practical and productive platform. Therefore, it is suggested to design introduction and encouragement programs at schools in order to provide teachers with more information regarding EIN, and teach them how to use EIN more effectively.Keywords: eba, education ınformation network, Fatih Project,
Collections