Farklı programlardaki öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ortamlarına uyum aşamalarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada uzaktan eğitim ortamlarında ders veren farklı programlardaki öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ortamına uyum aşamalarının nasıl gerçekleştiğini açıklamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın teorik çerçevesi ve planlaması oluşturulmuş ve belirlenen çalışma grubunda yer alan üç öğretim elemanı ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Berigel'in (2013) geliştirdiği öğretim elemanı uyum süreç aşamaları temel alınmıştır. Nitel çalışma yöntemlerinden birisi olan özel durum çalışması yönteminin uygulandığı bu çalışmada öğretim elemanları, on beş hafta süresince uzaktan eğitim ortamlarına uyum aşamaları incelenmiştir. Çalışmanın verileri; gözlemler ve mülakatlarla toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel yaklaşımlar benimsenmiş olup içerik analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretim elemanlarının uyum aşamalarının gerçekleşme durumlarının ele alınan aşamalar dahilinde olduğu ancak gerçekleşme sırasının değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca farklı programlarda görevli olan öğretim elemanlarında bu aşamaların gerçekleşme sırasının ve gerçekleşip gerçekleşmeme durumunun farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Çalışmada bireysel faktörlerin de uyum aşamalarında etkili olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonucunda ortaya çıkan sonuçlara bağlı olarak, öğretim elemanlarına, uzaktan eğitim sistemindeki organizasyon çalışanlarına ve sonraki çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Öğretim Elemanlarının Uyum Süreci, Uzaktan EğitimOrtamı ile İlgili Kuram ve Modeller, Öğretim Elemanlarının Uyum Aşamaları Aim of this study is investigating stages of the adoption of instructors to different programs instructors to distance education how it happened. At this dimension theoretical framework and study plan was designed and study was conducted to three instructors composing sample of study. Berigel study (2013) in which instructors in developed stages of the adaptation process is based. Qualitative study method as one of the case study method of instructors as applied in this study, 15 weeks during the adaptation stages of the distance learning environment was examined. The data of the study; observations and interviews were collected. In the analysis of the obtained data qualitative approach adopted has been utilized content analysis techniques.As a result of instructors of the stages of the adaptation of the study, realization is handled within the model, but it has been concluded that the change in the order of their occurrence. In addition, instructor who work in different units to the conclusion that the order of realization of this stage of realization and vary my case it was concluded. Individual factors also have been shown to be effective in the adaptation stages phases. Depending on the results obtained in conclusion, instructors, individuals who work in organizations of distance education system and to future studies were suggested.Key Words: Distance Education, Adaptation Process of Instructors, Distance Education Media with Theories and Models, Stage Adaptation of Instructors.
Collections