Browsing TEZLER by Author "Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 1-19 of 19
-
12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular ile ilgili görüşleri
Kol, Ecem (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, 12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2020-2021 ... -
5. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerinin çevre konularındaki yazılı argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi
Daşgın, Figen (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, ortaokul 5.sınıf ve 8.sınıf öğrencilerinin çevre konusundaki yazılı argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Balıkesir İli Bigadiç İlçesindeki ... -
5E öğretim modeline dayalı anlam oluşturma yaklaşımının 8.sınıf öğrencilerinin enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesi kavramlarını anlamalarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi
Turna Gülcü, Büşra (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada sosyal yapılandırmacılık kuramını temeline alan ve Vygotsky'nin bilişsel gelişimin kaynağı olarak savunduğu anlam oluşturma yaklaşımının 5E modeli ile entegre edilmiş öğretimin etkilerinin incelenmesi ... -
BİLSEM fen bilimleri dersi öğretim programı bireysel yetenekleri farkettirme kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi ve ders planları oluşturulması
Ülker, Selman (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yaşadığımız yüzyılda bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler, eğitimde program geliştirme çalışmalarını gerekli kılmıştır. Eğitim programlarının amacına ulaşması için planlı ve programlı bir sistem gerekmektedir. Bu sistem, ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatiğin temel kavramları ile ilgili kavramsal anlamalarının incelenmesi
Değirmencioğlu Çakar, Gözde (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatik konusu ile ilgili kavramsal anlamalarının tespit edilmesidir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ... -
Fen bilgisi öğretmen eğitimi programının özel yetenekliler için bireyselleştirilmiş öğretim uygulama yeterliği kazandırma açısından incelenmesi
Avcı Engüdar, Nilgün (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, araştırmacının hem örgün eğitim kurumlarında hem de özel yeteneklilere yönelik destek eğitim kurumlarında (Bilim ve Sanat Merkezi) Fen Bilgisi öğretmenliği deneyimine bağlı olarak topladığı alan verilerine ... -
Fen bilgisi ve kimya ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin analizi
Çetin, Büşra (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, ortaokul fen bilgisi ve lise kimya ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin analizi amaçlanmıştır. Çalışma da doküman incelemesi yapılarak ortaokul fen bilgisi kitaplarının kimya ünitelerindeki ve lise kimya ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim insanlarına ilişkin algı ve görüşlerinin belirlenmesi
Varlık, Zeynep (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Fen bilimleri dersi bilim insanları ve bilim tarihi konuları ile etkileşimin en yüksek olduğu derslerden biridir. Bilim tarihi ve bilim insanlarına yönelik algıların ve tutumların oluşmasında şüphe yok ki fen bilimleri ... -
Liseye Geçiş Sınavı (LGS) fen bilimleri dersi sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine ve okunabilirlik düzeylerine göre incelenmesi
Güneş, Emine (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada 2018, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında yapılan Liseye Geçiş Sınavlarındaki Fen bilimleri dersi sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre hangi bilişsel basamakta olduğu analiz edilerek ardından aynı ... -
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme öz yeterliklerinin ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelenmesi
Yel, Ümit (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma ile matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin düzeyleri ile çeşitli değişkenlere (cinsiyet, öğrenim görülen program, sınıf düzeyi, yaş, ağırlıklı ... -
Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin fen bilgisi eğitimi öğrencilerinin radyoaktivite konusunu kavramalarına etkisi
Palta, Hilal (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortak bilgi yapılandırma modelinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin Çekirdek Fiziği konusundaki kavramsal anlamalarına etkisini incelemektir. Çekirdek fiziği konusu içerdiği kavramlar dolayısıyla ... -
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarındaki kimya etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
Osmanoğlu, Şenol (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim-öğretim faaliyetleri süresince önemli bir yere sahip olan ve öğretime istenilen düzeyde fayda sağlayabileceği düşünülen etkinliklerin; incelenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. ... -
Ortaokul öğrencilerine oyunlarla bilimin doğası unsurlarının öğretimi
Erdin Dağdeviren, Ezgi (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde oyun temelli öğretimin, öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisini incelemektir. Çalışma 2021 - 2022 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin yükseltgenme ve indirgenme ile ilgili yanlış kavramalarının belirlenmesi
Kızmaz, Betül (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)12. sınıf kimya dersi ilk ünitesi olan `Kimya ve elektrik` ünitesinin ilk konusu, indirgenme ve yükseltgenme tepkimelerdir. Bu konunun anlamlı bir şekilde öğrenimi ünitenin diğer konularının kavranmasına ve daha sonra gelen ... -
Ortaöğretim öğretmenlerinin sonsuzluk algıları
Genç, Fuat (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, ortaöğretim öğretmenlerinin sonsuzluk, belirsizlik, tanımsız, sayılabilirlik ve sınırlılık kavramlarına ilişkin algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Matematikte ayrık kavramların hem öğrenilmesinde hem de ... -
Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve bazı sosyobilimsel konulardaki yazılı argümantasyon becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Güler, Zeynep (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Çalışmada farklı epistemolojik inanca sahip biyoloji ve fen bilimleri öğretmen adaylarının organ nakli, sağlıklı beslenme ve diyet, organik gıda ve aşı konularındaki yazılı argümantasyon becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Öğretmen adaylarının organ bağışı hakkındaki fikirleri
Balgün, Emel (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Organ bağışının yetersizliği dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük bir sorundur. Dünya'da kadavra verici havuzunu artırmak için farklı stratejiler uygulanmaktadır. Bunlardan biri, toplumda organ bağışı konusunda ... -
Pandemi sürecinde öğretmen adaylarının fen öğretimi laboratuvar uygulamaları-1 dersine yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi
Gündoğan, Pelin (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Covid-19 sürecinde salgının yayılmasını önlemek amacıyla ülke çapında Mart 2020itibariyle uzaktan eğitime geçilmiş olup, uygulamalı dersler kapsamında olan laboratuvarderslerini de uzaktan eğitim kapsamında yürütülmesi ... -
Su okuryazarlığı ölçek geliştirme çalışması
Aytaç, Esra (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin su ile ilgili bilgi ve davranışını ölçmek amacıyla geçerli ve aynı zamanda güvenilir olan bir su okuryazarlığı ölçeği geliştirmektir. Çalışmanın örneklemini 2020-2021eğitim ...