5. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerinin çevre konularındaki yazılı argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul 5.sınıf ve 8.sınıf öğrencilerinin çevre konusundaki yazılı argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Balıkesir İli Bigadiç İlçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı(MEB)'na bağlı Cumhuriyet Ortaokulu'nda öğrenim görmekte olan 5. sınıf ve 8.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Örneklem, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma, ortaokul 5.sınıfda öğrenim gören 31 ve 8.sınıfta öğrenim gören 31 öğrenci olmak üzere toplam 62 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıntılı araştırma ve incelemelerin yapılabilmesi için nitel araştırma metotlarından durum (vaka) çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 3 argümantasyon senaryosu ve bu senaryolara ilişkin açık uçlu sorular kullanılmıştır. Senaryoların analizinde `Argümantasyon Seviye Belirleme Modeli (ASBM)` kullanılmıştır. Bu modeli Erduran ve arkadaşları (2004) geliştirmiştir. Argümantasyon senaryolarının analizi sonucunda ortaokul 5.ve 8. sınıf öğrencilerinin yazılı argümanlarının genellikle seviye 1, seviye 2 ve seviye 3'te olduğu seviye 4 ve seviye 5'te yazılı argümanlara rastlanılmadığı görülmektedir. Öğrencilerin yazılı argümanlarında iddia, karşıt iddia, gerekçe ve destekleyiciler sunabildikleri başkalarının fikirlerini çürütmede yetersiz oldukları görülmüştür. Daha kaliteli argümanlar oluşturabilmek için öğrencilere farklı derslerde bu modelin bireysel ya da grupla uygulamaları yaptırılabilir. This research was conducted to determine the written argumentation levels of the 5th and 8 th grade secondary school students about the environment .The research was conducted with 5th and 8 th grade students studying at Cumhuriyet Secondary School affiliated to the ministry of Education (MEB) in Bigadiç province of Balıkesir in the 2020-2021 academic year. The sample was determined by the easily accessible sampling method. The research was carried out with a todal of 62 students, 31 of whom are studying in the 5 th grade of scondary school and 31 students from the 8 th grade. A `case study`,one of the gualitative research methods, was used in order to carry out detailed research and examination. As a data collection tool 3 argumentation scenarios developed by the researcher and open ended guestions were used about these scenarios. Argumentation Level Determination Activities (ASBE) developed by Erduran (2004) were used in the analysis of the scenarios. As a result of the analysis of the argumentation scenarios, it is seen that the written arguments of scondary school 5th and 8 th grade students are generally at level 1, level 2 and level 3, but there are no written arguments at level 4 and level 5.It has been seen that students are insufficient in refuting the ideas of others, in which they can present claims, counter arguments, justifications and supporters in their written arguments. In order to create better quality arguments, students can practice this model individually or in groups in different lessons.
Collections