Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin fen bilgisi eğitimi öğrencilerinin radyoaktivite konusunu kavramalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortak bilgi yapılandırma modelinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin Çekirdek Fiziği konusundaki kavramsal anlamalarına etkisini incelemektir. Çekirdek fiziği konusu içerdiği kavramlar dolayısıyla öğrenciler tarafından soyut ve zor olarak algılanmaktadır. Öğrencilerin bilgiyi yapılandırmalarını ve bu bilgiyi günlük hayata uyarlayabilmelerini amaçlayan bir model olan Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin(OBYM), öğrencilerin bu ön yargılarını kırmada etkili olup olmayacağını incelemek amaçlanmıştır. Bu çalışma Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde fen bilgisi eğitimi ikinci sınıfta öğrenim görmekte olan 48 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu 14 maddeden oluşan Radyoaktivite Nitel Testi (RNT) ve çoktan seçmeli 23 maddeden oluşan Radyoaktivite Nitel Testi(RNT) kullanılmıştır. Testler pilot çalışma kapsamında 124 öğrenciye uygulanmış ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra asıl örnekleme uygulanmıştır. Pilot çalışmadan elde edilen RKT verilerinin güvenirlik katsayısı 0,74 olarak hesaplanmıştır. Çalışmada ikinci sınıf öğrencileri arasından rastgele seçilerek deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel düz anlatım yöntemi uygulanırken, deney grubu öğrencilerine OBYM uygulanmıştır. Kavram testi verileri SPSS 26 paket programı ile analiz edildiğinde deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Çekirdek fiziği nitel verileri incelendiğinde ise son testte deney grubunun doğru cevap artışının kontrol grubundan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. The aim of this study was to examine the effect of the Common Knowledge Construction Model on the conceptual understanding of science teacher students about Nuclear Physics (radioactivity). CKCM was used in order for the students to adapt the radioactivity subject, which they see as difficult and abstract, to daily life by knowledge structuring. This study was carried out with 48 students studying in the second year of science education at a public university in the western region. The research employed quasi-experimental desing, with pre-test and post-test control groups. The Nuclear Physics Concept Test consisting of 13 open-ended items and the Nuclear Physics Test consisting of 23 multiple- choice items were used as data collection tools in the research. After the tests were applied as a pilot study to 124 students, it was used with the participants of the study after the necessary validity and reliability studies were carried out. The KR20 reliability coefficient obtained from the sample data was calculated as 0.74. In the study, experimental and control groups were formed by random assignment. While the traditional lecture method was applied to the control group, the CKCM was applied to the experimental group. When the concept test data were analyzed with the SPSS, it was determined that the experimental group were more successful than the control group. When radioactivity qualitative data were examined, it was determined that the increase in correct answers in the post-test of the experimental group was higher than that of the control group.
Collections