Pandemi sürecinde öğretmen adaylarının fen öğretimi laboratuvar uygulamaları-1 dersine yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Covid-19 sürecinde salgının yayılmasını önlemek amacıyla ülke çapında Mart 2020itibariyle uzaktan eğitime geçilmiş olup, uygulamalı dersler kapsamında olan laboratuvarderslerini de uzaktan eğitim kapsamında yürütülmesi kararı başta öğretmenler olmak üzerepek çok kişiyi laboratuvar derslerinin nasıl uzaktan eğitime entegre edilebileceği ile alakalıaraştırmaya yapmaya yöneltmiştir. Bu çalışmada da pandemi sürecinde senkron olarakyürütülen Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1 dersi kapsamında deney tasarlama veyürütmenin öğretmen adaylarının tutum ve motivasyonlarına olan etkisinin araştırılmasıamaçlanmıştır. Bu çalışmanın örneklemi Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesiöğrenim görmekte olan 46 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem grubunaÖğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği ve Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği öntestve sontest olmak üzere deney tasarlama ve yürütme aşamasının öncesi ve sonrasındauygulanırken, görüş formu deney tasarlama ve yürütme sonrasında uygulanmıştır. Eldeedilen sonuçlara göre senkron olarak yürütülen Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1dersi kapsamında deney tasarlama ve yürütme ile öğretmen adaylarının tutum vemotivasyonları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlarabakıldığında uzaktan eğitimin sürdürülebilir olması adına öncelikle öğrenciler arasında fırsateşitliği sağlanmalı buna ek olarak düşünme becerilerinin geliştirilmesi için daha dikkatçekici yazılımlar ve ara yüzler üzerine çalışılmalıdır.ANAHTAR KELİMELER: Uzaktan eğitim, laboratuvar, deney tasarlama, fen bilimleri In order to prevent the spread of the epidemic in the Covid-19 process, distance educationhas been switched to distance education as of March 2020 throughout the country, and thedecision to conduct laboratory courses within the scope of applied courses within the scopeof distance education has led many people, especially teachers, to research how laboratorycourses can be integrated into distance education. In this study, it is aimed to investigate theeffect of designing and conducting experiments on the attitudes and motivations of teachercandidates within the scope of Science Teaching Laboratory Applications-1 course, whichis carried out synchronously during the pandemic process. The sample of this study consistsof 46 science teacher candidates studying at Balıkesir University Necatibey Faculty ofEducation. Teaching Materials Motivation Scale and the Attitude Scale towards distanceeducation were applied to the study group before and after the experiment design andexecution phase, including pretest and posttest, while the opinion form was applied after theexperiment design and execution. According to the results obtained, no significantdifference was found between the design and execution of experiments within the scope ofthe Science Teaching Laboratory Applications-1 course, which was carried outsynchronously, and the attitudes and motivations of the teacher candidates. When the resultsobtained are examined, in order for distance education to be sustainable, equality ofopportunity should be provided among the students first, and in addition, more remarkablesoftware and interfaces should be worked on to improve thinking skills.KEYWORDS: Distance education, laboratory, design of experiments, science.
Collections