BİLSEM fen bilimleri dersi öğretim programı bireysel yetenekleri farkettirme kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi ve ders planları oluşturulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız yüzyılda bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler, eğitimde program geliştirme çalışmalarını gerekli kılmıştır. Eğitim programlarının amacına ulaşması için planlı ve programlı bir sistem gerekmektedir. Bu sistem, belirlenmiş bir hiyerarşi içinde yürütülen öğretim programları ile mümkündür. Bu çalışmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezi bünyesinde öğrenim gören özel yetenekli öğrenciler için hazırlanan Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) bölümünün Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmesi ve kazanımlara uygun ders planlarının oluşturulmasıdır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde kurgulanmıştır. Araştırma içeriği kavramsal, olgusal ya da tematik olarak yorumlayarak belgeleyen `doküman analizi` yaklaşımı ile başlamıştır. Doküman analizi yaklaşımı ile öğretim programındaki kazanımların içindeki örtük anlamların ortaya çıkarılması, analiz edilmesi ve açık ve net hale getirilmesi hedeflenmiştir. Kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisinde uygun olduğu bilgi boyutu ve bilişsel alan basamağını belirlemek için iki uzmandan görüş alınmıştır. Uzmanlar arası uyum katsayısının hesaplanması için SPSS 24 istatistik programı kullanılmıştır. Yapılan analiz ile kazanımların %57'si yenilenmiş Bloom taksonomisinin bilişsel alan basamaklarındaki üst düşünme, %43'ü ise alt düşünme becerilerine yönelik olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. İncelenen öğretim programının kazanımlarına yönelik ders planları oluşturulmuş ve bu ders planlarının uygunluğu hakkında farklı Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan dört fen bilimleri öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Hazırlanan ders planları Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören 30 BYF grubu öğrencisi üzerinde uygulanmış, uygulama sonucunda ders planları hakkında her öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Hazırlanan ders planlarının öğretmen ve öğrenciler tarafından benimsenmiş ve kullanılabilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri için hazırlanan öğretim planları üzerine yapılan çalışmaların artırılması önerilebilir. In the century we are in, developments in science and technology have made education curriculum development studies necessary. A planned system is required for programs to reach goals. This system is possible with a curricula in a determined hierarchy. Study's aim is to examine the Science Curriculum's Individual Talents Awareness(ITA) section for gifted students at the Science and Art Center(SAC) according to the Revised Bloom Taxonomy and create lesson plans suitable for the learning outcomes. The study was designed in the case study pattern. The research content started with the `document analysis` approach, documents by interpreting conceptual, factual or thematically. With this it is aimed to reveal, analyze and make clear the acquisitions implicit meanings. Two experts opinions were taken to determine the knowledge dimension and cognitive domain level. SPSS-24 software was used to calculate agreement coefficient among experts. It is found out that 57% of the acquisitions were intented for the upper and 43% to the lower thinking skills in the cognitive domain steps of the Revised Bloom Taxonomy. Lesson plans were prepared for the achievements and semi-structured interviews were conducted with four science teachers in different SACs. The lesson plans were applied to 30 ITA students at the SAC, semi-structured interviews were held with each student about the lesson plans. It is found out that the lesson plans were internalized by the teachers and students, and were at a usable level. Increasing the studies on the teaching plans prepared for Science and Art Center students can be recommended.
Collections