EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 391
-
Eğitim kurumlarında mentorluk uygulamaları
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı orta öğretim kurumlarında çalışan lise öğretmenlerinin gözünden, öğretmen mentorluğu uygulamalarını incelemek, bu uygulamaların bireysel ve kurumsal katkılarını ayrıca uygulamaları zorlaştıran ve ... -
Eğitim kurumlarında teknoloji ile değişim süreci: Bir yükseköğretim kurumu örneği
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Türkiye'de bir yükseköğretim kurumunda teknoloji ile dönüşümün UE tabanlı olarak nasıl uygulanabileceği araştırılmıştır. UE'e geçiş ve değişim yönetimi süreci, bu sürecin kuruma, okul yöneticilerine, ... -
ERASMUS teaching staff mobility: From the perceptions of Turkish ELT academics
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türk İngiliz Dili Eğitimi akademisyenlerinin ERASMUS personel ders verme hareketlilik programı hakkındaki algılarını incelemektir. Bu calışma, daha önceki calışmaların ışığında, Türk İngiliz Dili Eğitimi ... -
Challenges for the future of higher education institutions in Germany: A case study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yirmi yılda gerçekleşen sosyal, ekonomik ve politik değişiklikler, yüksek öğrenim sistemleri için gelecekte yaşanabilecek bazı sorunlara yol açtı. Bu değişikliklerden en önemli olanları; özelleştirme, devlet desteğinde ... -
Burnout levels of EFL instructors in relation to organizational context
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İstanbul'daki vakıf üniversitelerinde çalışan İngilizce okutmanlarının tükenmişlik düzeylerini incelemek ve aynı zamanda, düşük ve yüksek tükenmişlik gösteren İngilizce okutmanları arasında örgütsel ... -
Students`, teachers` and parents` perceptions of after school online course: A case study in a middle school
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, özel bir okulda gerçekleştirilen okul sonrası çevrim içi dersler hakkında öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin algılarını araştırmaktadır. Okul sonrası yapılan çevrim içi dersler, öğrencilere okulda ... -
Portfolio speaking tasks accommodated by video - recordings as an alternative way of assessment in an English preparatory school
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda, öğrencilerin ve okutmanların alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak (online) portfolyo konuşma ödevleri konusunda algıları hakkındaki çalışmayı anlatmaktadır. ... -
Evaluation of A1 Level program at an English preparatory school in a Turkish university: A case study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İstanbul'da bir özel üniversitenin İngilizce Hazırlık Okulu'nda bulunan öğrencilerin, yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin, seviye koordinatörünün ve program yöneticisinin, A1 ... -
Tpack experience in call through an lbd aprroach: A case study reflecting ELT teachers` call perceptions and practices in an online ICT course
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 2014 güz döneminde Türkiye'de bir özel üniversitede verilen `Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri` (EBİT) çevrimiçi yüksek lisans dersine katılan 13 İngilizce öğretmeninin öğretim algı ve ... -
Eğitsel oyun tasarlama sürecinin öğrencilerin yaratıcılıklarına etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgisayar teknolojisindeki hızlı gelişimle birlikte bilgisayarlar yaşamın bir çok alanında kullanılmaya başlanmış ve yaşamımızı kolaylaştırmıştır. Bu kullanım alanlarından belki de en önemlisi eğitim olmuştur. Çocukların ... -
Oyunlaştırılmış oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin fen bilimleri dersi başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, oyun temelli öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 5. sınıf Fen Bilimleri dersi `Vücudumuzun Bilmecesini ... -
Utilizing textbook adaptation techniques in a language preparatory program: From the perspectives of novice and experienced EFL teachers
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu durum çalışmasının amacı, İstanbul'daki bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) İngilizce Hazırlık Programı'nda görev yapan deneyimli ve az deneyimli yabancı dil olarak İngilizce öğretmenleri ... -
Design, development and validation of massive online urban awareness course
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Giderek artan nüfus, modern insanın temel özelliği sayılan bireycilik, hız çağı ile yaşanan hissizlik duygusu, yurttaşlık kavramının şekil değiştirmesi kent kültürü üzerinde tehlike çanlarını çalmaktadır. Kent kültürünün ... -
İş doyumunun yordayıcısı olarak çok boyutlu örgütsel kimliklenme: İşle bütünleşmenin aracılık rolü
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı çok boyutlu örgütsel kimliklenmenin iş doyumu üzerindeki etkisinde işle bütünleşmenin aracı etkisini belirlemektir. İlşkisel tarama modelin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2014-2015 akademik yılının ... -
Perceptions of native and non - native EFL instructors in relation to intercultural foreign language teaching
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İstanbul'da bir özel üniversitenin hazırlık programında çalışan, anadili İngilizce olan ve olmayan okutmanların kültürlerarası yabancı dil eğitimi üzerine algılarını, iki katılımcı grubunun arasında ... -
The relationship between students` language learning motivation and self-efficacy: A private university case
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Konya 'da özel bir üniversitenin hazırlık okulu öğrencilerinin motivasyon ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, öğrencilerin İngilizceye yönelik motivasyon yönelimleri ve ... -
Learning to teach English through sitcoms: A case study of pre-service efl teachers
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın ana amacı hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretmek için materyal olarak durum komedilerinin kullanımı ile ilgili bilgi ve anlayışlarını 5 haftalık bir eğitim süresince nasıl oluşturduğunu ... -
A case study: The potential impact of task-based instruction on EFL learners` writing self-efficacy
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, görev temelli öğretim tekniğinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma öz yeterliliği üzerine olan etkisini ve öz yeterliliği etkileyen potansiyel faktörleri incelemiştir. Çalışmaya, İzmir ... -
An exploration of how language learners perceive the purpose of EFL teachers` talk
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İstanbul'da özel bir ortaokuldaki İngilizce öğretmenlerinin ders içindeki konuşma amaçlarının öğrencileri tarafından doğru algılanıp algılanmadığını incelenmek, hangi durumlarda öğretmenlerin ... -
Öğretmenlerde işten ayrılma niyetinin yordayıcısı olarak, iş-yaşam dengesi ve çalışmaya tutkunluk
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, özel okulda çalışan öğretmenlerde işten ayrılma niyeti yordayıcısı olarak iş-yaşam dengesi, çalışmaya tutkunluk konusunu ele almaktadır. Bu amaçla, iş-yaşam dengesi, çalışmaya tutkunluk, işten ayrılma niyeti ...