Tpack experience in call through an lbd aprroach: A case study reflecting ELT teachers` call perceptions and practices in an online ICT course
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2014 güz döneminde Türkiye'de bir özel üniversitede verilen `Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri` (EBİT) çevrimiçi yüksek lisans dersine katılan 13 İngilizce öğretmeninin öğretim algı ve uygulamalarındaki teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) gelişimlerini araştırmaktır. Bu durum çalışmasında, öğrencilerin TPAB gelişimleri, tasarım yoluyla öğrenme (LBD) modülü ile izlenmiş, bu çerçevede; öğretmenlerin çevrimiçi EBİT dersi öncesi ve sonrasındaki bilgisayar ve teknoloji tutumları, dersin öğretmenlerin TPAB gelişininini nasıl etkilediği ve öğretmenlerin bu çevrimiçi dersteki teknoloji entegrasyon deneyimlerini nasıl yansıttıklarnın anlaşılması hedeflenmiştir. Çalışmanın deseni nitel durum çalışması metodolojisiyle kurulmuş olup veri kaynakları: mülakat soruları, tasarım yoluyla öğrenme materyalleri ve online ders tartışma panosunun doküman analizi için kullanılan nitel verilerin yanı sıra bilgisayar tutum anketi ile TPAB anketinden elde edilen nicel verilerin oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; - TPAB ve bilgisayar tutumlarına dair kavramların daha detaylı ve içeriğe uygun ölçümlere ihtiyacı paralelinde nitel olarak anlamlı olmasa da – çevrimiçi bir EBİT dersi kapsamında TPAB kuramsal çerçevesinde edinilen bilgisayar destekli yabancı dil öğretimi deneyiminin, İngilizce öğretmenlerinin öğretim algı ve uygulamalarının gelişmesinde olumlu etkisi gözlenmiştir. Söz konusu gelişim, tasarım yoluyla öğrenme ortamında öğretmenlerin süreçle aktif olarak bütünleştikleri özgün öğrenme materyalleri hazırlama ve bunun için işbirliği oluşturmaya dayalı teknoloji entegrasyon deneyimlerinde gözlemlenmiştir. Anahtar kelimeler: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi, İngilizce Öğretmeni Eğitimi, Tasarım Yoluyla Öğrenme This study aims at exploring technological pedagogical content knowledge (TPACK) development of 13 in-service ELT teachers' teaching perceptions and practices in Computer Assisted Language Learning (CALL) within the context of an online Information and Communication Technology (ICT) in Education Master's Course offered at a private university in Turkey in Fall 2014. Following the qualitative case study methodology, this research was implemented in a Learning-by-Design (LBD) environment, aiming to explore the ELT teachers' Attitudes towards Computers (TAC), how the course mediated the ELT teachers' TPACK development, and how the ELT teachers reflected on their technology integration experiences in this online course. To support the data sources including qualitative data through interview questions, document analysis of LBD artifacts, and online course discussions; quantitative data through TPACK and TAC surveys were employed in the present study. Findings of the study showed that, though not quantitatively significant – a fact which might be attributed to the need for a more in-depth and content-specific guidance in measuring TAC and TPACK constructs –, qualitatively, the CALL experience through a TPACK framework situated in an LBD setting within an online ICT course, served as an effective breeding-ground for ELT teachers' improvement of teaching perceptions and practices through active engagement, with authentic learning experiences in a collaborative environment. Keywords: TPACK; CALL; ELT Teacher Education; Learning by Design
Collections