Utilizing textbook adaptation techniques in a language preparatory program: From the perspectives of novice and experienced EFL teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu durum çalışmasının amacı, İstanbul'daki bir vakıf üniversitesinin (kar amacı gütmeyen, özel) İngilizce Hazırlık Programı'nda görev yapan deneyimli ve az deneyimli yabancı dil olarak İngilizce öğretmenleri tarafından kullanan ders kitabı uyarlama tekniklerini incelemektir. Çalışmanın araştırma soruları, deneyimli ve az deneyimli öğretmenlerin ders kitabı uyarlamayla ilgili inanışlarını, bu iki grup öğretmen tarafından kullanılan ders kitabı uyarlama tekniklerinin türleri ile farklılıklarını ve son olarak hangi sebeplerin onları ders kitaplarını uyarlamaya yönelttiğini incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmanın katılımcıları mevcut İngilizce programının orta seviyeli sınıflarında ders veren 7 deneyimli ve 7 az deneyimli İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler; yansıtıcı metinler, ders planları ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Bulgular, her iki öğretmen grubunun da ders kitabı uyarlamaya karşı oldukça olumlu baktığını göstermiştir. Öğretmenlerin uyarlama kararlarının sebeplerinin; öğrenciler, kitap içeriğinin yapısı, kurum bağlamı, zaman yönetimi ve öğretmenlerin kendi inanışlarıyla ilgili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, hem deneyimli hem de az deneyimli öğretmenlerin çoğunlukla kullandığı ders kitabı uyarlama tekniklerinin; ekleme, çıkarma ve araç değiştirme olduğu saptanmıştır. Ancak uygulanan her teknik türünün sıklığı konusunda kayda değer farklılıklar tespit edilmiştir. Bulguların çıkarımları tartışılmış ve ileride yapılabilecek araştırmalar için tavsiyeler verilmiştir. The purpose of this case study was to explore the utilization of textbook adaptation techniques by novice and experienced EFL teachers at a language preparatory program of a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The research questions posed for the study investigated the self-reported beliefs of experienced and novice teachers about textbook adaptation, the types of adaptation techniques used by the two groups of teachers, the differences between their techniques and finally, the reasons that lead them to adapt their textbooks. The participants of the study comprised 7 experienced and 7 novice EFL teachers offering courses at the intermediate level classes of the existing preparatory program. The data were collected through reflective essays, lesson plans and semi-structured interviews. The findings revealed that both groups of teachers shared highly positive beliefs about the implementation of textbook adaptation in their classes. Besides, the adaptive decisions of the participating teachers were related to students, the nature of the tasks, context, time and their own beliefs as teachers. It was also found that both experienced and novice teachers predominantly utilized adding, deleting and modifying as common techniques during textbook adaptation. However, there were noteworthy differences in the frequency of each technique implemented in the target classroom. The implications of the findings were discussed and recommendations were proposed for further research.
Collections