Portfolio speaking tasks accommodated by video - recordings as an alternative way of assessment in an English preparatory school
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda, öğrencilerin ve okutmanların alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak (online) portfolyo konuşma ödevleri konusunda algıları hakkındaki çalışmayı anlatmaktadır. Toplamda 20 Türk öğrenci ve 65 okutman bu çalışmaya katıldı. Ayrıca 1783 öğrenciye (online) portfolio konuşma ödevi uygulandı, 20 öğrenci ve üç okutman ile görüşme yapıldı. Uygulama döneminde 60 okutman (online) portfolyo konuşma ödevleri hakkında geri bildirim verdi.Toplanan veri, çoğu katılımcının teknoloji entegrasyonu hakkında genel olarak olumlu düşüncelerinin olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bulgular, (online) portfolyo konuşma ödevlerinin (OPSTs) motivasyonu ve kişisel gelişimi arttırdığını, konuşma endişesini azalttığını göstermiştir. Diğer yandan bu ödevler zaman kazandırıcı değerlendirme teknikleri olarak rapor edilmiştir. Diğer bir yandan, katılımcılar bazı olumsuz yönler belirtmiştir ve online ödevlerin teknik zorluklar yönünden kendilerini zorladığı konusunda hemfikir olmuşlardır. Ayrıca, hem öğrenciler hem okutmanlar, bu konuşma ödevlerinin öğrencilerin gerçek performanslarını göstermediğini düşünmüştür. Katılımcıların algıları arasında bazı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Bazı öğrenciler, eğitimde teknolojiyi benimsemedikleri için, online portfolyo konuşma ödevlerinin pratik olmadığını düşünmelerine rağmen, okutmanlar teknoloji yoluyla öğrencilerini değerlendirmeleri konusunu rahat bulmuşlardır. Bazı öğrenciler, konuşma ödevlerini sınıfta yapmaları gerektiğine inanmalarına rağmen, okutmanlar uygulama yöntemi hakkında böyle bir yorumda bulunmamışlardır.Bu çalışma İngilizce okutmanlara ve yöneticilere, konuşma becerilerini geliştirmek için öğrencileri video uyumsama yöntemi ile değerlendirme konusunda değişik bakış açıları sağlamıştır.Anahtar Kelimeler: Konuşma Değerlendirmesi, Alternatif Değerlendirme, Portfolyo Değerlendirmesi, Dijital Portfolyolar This thesis reports on the study about perceptions of students and instructors towards online portfolio speaking tasks (OPSTs) as an alternative way of assessment in an English preparatory school of a private university. In total, 20 Turkish students and 65 instructors were participated in this study. Also, online portfolio speaking tasks were implemented to 1783 students, 20 students and three instructors were interviewed. In the implementation period 60 instructors gave feedback about the online portfolio speaking tasks.The collected data revealed that most of the participants have positive opinions about the technology integration in general. Findings showed that OPSTs improve motivation, self-development and decrease anxiety on speaking. Also, these tasks were reported as time saving assessment techniques. On the other hand, participants expressed some negative aspects and agreed that the online tasks forced them in regard of technical difficulties. Also, both the students and instructors thought that these speaking tasks do not show the real performances of the students. Some discrepancies were noted between the perceptions of the participants. Some students did not think OPSTs are practical as they do not favor the technology, whereas instructors felt comfortable to assess their students through technology. While some students believed that they should do speaking tasks in the classroom, instructors did not stated such a comment about the way it was implemented.This study has provided English instructors and administrators different points of views about assessing students through video accommodation to improve their speaking skills.Keywords: Speaking Assessment, Alternative Assessment, Portfolio Assessment, Digital Portfolios
Collections