Students`, teachers` and parents` perceptions of after school online course: A case study in a middle school
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, özel bir okulda gerçekleştirilen okul sonrası çevrim içi dersler hakkında öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin algılarını araştırmaktadır. Okul sonrası yapılan çevrim içi dersler, öğrencilere okulda öğrendikleri konularda, okul dışında da destek vermek amacıyla tasarlanmıştır. Derslerin bazıları aynı anda çok kalabalık gruplara sunulmaktadır. Bu sebeple kitlesel çevrim içi kurslara bir örnek olarak gösterilebilir. Okul sonrası yapılan bu çevrim içi dersler kurum tarafından e-etüt olarak adlandırılmıştır. Öğrenciler okulda yapılan konuları tekrar edebilmek ve evde ek çalışma yapabilmek için bu derslere gönüllü olarak katılmaktadırlar. Araştırma, Türkiye'nin farklı yerlerinde birçok kampüsü bulunan kurumsal bir okulun sadece bir okulunda yürütülmüştür. Çevrim içi dersler hafta içi akşamları beş ana ders dalında; Matematik, Fen, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve İngilizce, yapılmış ve okulun bir ya da bir kaç kampüsünden diğer kampüslere eş zamanlı olarak yayınlanmıştır.Öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin bu dersler hakkındaki algıları, beklentileri ve yorumları araştırılmış, anketler, görüşme soruları ve gözlem formları kullanılarak hem nitel hem de nicel veri toplanmıştır. Sonuçlar hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin yüz yüze yapılan geleneksel dersleri çevrim içi derslere tercih ettiklerini göstermiştir. Bu derslerin, ancak daha az kişilik gruplarla ve daha ilgi çekici bir öğretim tasarımı ve materyaller kullanılarak yapılırsa başarılı olabileceği sonucuna varılmıştır. Ancak, veliler genel olarak bu derslerin öğrenciler için oldukça yararlı olduğunu ifade etmişlerdir. Bu durum çalışması, çevrim içi ve uzaktan öğrenme ile ilgili yapılacak olan benzer çalışmalara destek niteliğindedir. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerden toplanan veriler ve varılan sonuçlar sayesinde gelecekte böyle bir uygulama kullanacak ya da araştıracak araştırmacılara da karşılaşılabilecek zorluklar ve uygulanabilecek öneriler ile ışık tutacaktır.Anahtar kelimeler: Çevrim İçi Öğrenme, Harmanlanmış Öğrenme, EşzamanlıDersler, Kitlesel Kurslar, Öğrenci, Öğretmen ve Veli Algıları This study analyzes students', teachers' and parents' perceptions of after school online courses undertaken at a private middle school run by an institutional private school which manages several campuses across Turkey. The course was created in order to support students out of school, by helping them to revise the lessons they had taken in school. The lessons are sometimes offered to massive number of students at a time synchronously. These after school online courses were named as `e-etude` by the institution providing them, and students could choose to take these online courses to help them revise the topics covered, and to engage in extra practice at home. These `e-etudes` ran on weekday evenings and covered five main subject topics: mathematics, science, Turkish, social studies and English. They were produced at one or a couple of the school's campuses, and students from different parts of Turkey connected to the lessons in real time.In this study, students', teachers', and parents' perceptions and expectations of and comments about their experiences with the e-etude courses were investigated. Through questionnaires, interview questions, and structured observation checklists both qualitative and quantitative data were collected from students, teachers, and parents.The results of this study show that both students and teachers prefer face-to-face lessons to online lessons. Their thoughts were that these online after school lessons can be beneficial to students only if they are implemented in small groups and if the lessons' instructional design is structured in such a way that the courses become more enjoyable. However, the parents' attitudes are that these online lessons are helpful for their children. This study may contribute to similar future research studies of online and distance learning by revealing the upsides and downsides of this blended learning environment with recommendations offered. It also may help researchers applying similar observational studies in primary or middle schools by its descriptions of the challenges encountered and its suggestions regarding the data collected from students, teachers and parents.Keywords: Virtual Classrooms, Blended Learning, Massive Online Courses,Synchronous Online Lessons, Perceptions
Collections