Burnout levels of EFL instructors in relation to organizational context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İstanbul'daki vakıf üniversitelerinde çalışan İngilizce okutmanlarının tükenmişlik düzeylerini incelemek ve aynı zamanda, düşük ve yüksek tükenmişlik gösteren İngilizce okutmanları arasında örgütsel bağlamda herhangi bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Seksen bir İngilizce okutmanı bu çalışmaya katılmıştır. Nitel veriler on sekiz gönüllü okutmana uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış, nicel veriler ise MBI-ES ve AWS anketleri ile elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları öğretmenlerin çoğunun orta ve yüksek düzeyde duygusal tükenme, duyarsızlaşmadan etkilendiğini ve katılımcıların sadece dörtte birinin kişisel başarı hislerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Öte yandan, tükenmişlik düzeyi yüksek olan İngilizce okutmanlarının örgütsel ortamlarına karşı daha negatif bir tutum sergiledikleri saptanmıştır. Tükenmişliğin farklı boyutları çalışma ortamının farklı alanlarını etkilemiştir. The purpose of this study is to investigate the burnout levels of EFL instructors at foundation universities in Istanbul, and also, explore whether there are any differences between low and high burnout EFL instructors in terms of their organizational context. A sample of eighty-one EFL instructors participated in this study. The quantitative data were obtained through MBI-ES and AWS questionnaires while the qualitative data were collected from semi-structured interviews administered to eighteen volunteer instructors. The findings of the study showed that most of the instructors had moderate and high levels of emotional exhaustion, depersonalization, and only a quarter of participants had higher sense of personal accomplishment. On the other hand, EFL instructors who reported high levels of burnout had a significantly more negative perception of the organizational environment they worked in. Different dimensions of burnout affected different domains of work environment.
Collections