A case study: The potential impact of task-based instruction on EFL learners` writing self-efficacy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, görev temelli öğretim tekniğinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma öz yeterliliği üzerine olan etkisini ve öz yeterliliği etkileyen potansiyel faktörleri incelemiştir. Çalışmaya, İzmir Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda okuyan ve dil seviyesi orta düzeyde olan 28 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar uygun örenekleme yöntemi ile seçilmiş ve dört hafta boyunca görev temelli öğrenme tekniği ile eğitilmiştir. Öğrencilerden yaratıcı ve problem çözmeye dayalı yazma görevlerini işbirlikli öğrenme yöntemi ile tamamlamaları istenmiştir. Veri toplamak için hem nicel hem nitel yöntemler uygulanmıştır. Veri toplama araçları tüm katılımcılardan toplanan görev temelli yazma öz yetkinlik ölçeği ve yazılı raporlardır. Ölçek, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir ve sosyal bilimler istatistik analizi (SPSS) programı aracılığı ile faktör analizi ve Cronbach's Alpha analizleri yapılarak güvenirlik ve geçerliliği test edilmiştir. Ölçek maddeleri, verilen eğitimle hedeflenen kazanımlarla ilgilidir. Ölçek, korelasyon analizi yapmak için eğitim öncesi ve sonrası olmak üzere iki defa uygulanmıştır. Ölçekteki soruların incelenmesi için t-testi uygulanmıştır. Amaç, verilen eğitimin öğrencilerin yazma öz yetkinliğine olan etkisini araştırmaktır. Ek olarak, yazılı raporlardan toplanan nicel verilerin analizleri yapılmıştır. Amaç, öğrencilerin yabancı dilde yazma öz yetkinliğini engelleyen veya kolaylaştıran faktörleri tam olarak anlayabilmektir. Anahtar Kelimeler: Görev Temelli Öğrenme, Öğrenci Öz Yeterliliği, Yazma Becerisinin Öğretimi The study investigates the impact of task-based instruction (TBI) on EFL learners' writing self-efficacy and the potential factors which influence the sense of efficacy. The study comprised 28 intermediate level students who were studying English at Izmir University School of Foreign Languages. They were selected through random clustering and trained for four weeks through the principles of task-based instruction. They were instructed to complete creative and problem-solving tasks, based on task-oriented collaborative writing. In order to collect data, both quantitative and qualitative research paradigm were applied. Data collection tools were a task-based writing self-efficacy scale (TBWSES) and written reports collected from all participants. The scale was created by the researcher by ensuring validity and reliability using factor analysis and Cronbach's alpha item analysis on SPSS. The items in the scale were questions about the intended learning outcomes of the training. In order to obtain correlational analysis, learners were given the scale twice, before and after the training. Responses in the scales were analyzed using SPSS to perform paired sample t-test. The aim was to investigate the potential impact of the training on learners' writing self-efficacy. In addition, qualitative data analysis was done using the data obtained from written reports. The aim was to gain a deeper understanding of inhibitive and facilitative factors which influence learners' sense of efficacy in second language writing.Key words: Task-based Instruction, Learner Self-efficacy, Teaching Writing Skill
Collections